کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پیشتازان بازار خودروهای برقی

تسلا فعلاً پیشتاز است، اما رقبا در حال نزدیک شدن هستند…

بازار ماشین‌های برقی یا همان E-cars یکی از روندهای روبه‌رشد حوزه فناوری در سال‌های اخیر بوده است. سرمایه‌گذاری‌های زیادی هم توسط کمپانی‌های بزرگ خودروسازی دنیا در این حوزه انجام شده و هم هنوز سرمایه‌گذاری‌ها روی تیم‌های استارتاپی این بازار ادامه دارد.

آنها که زودتر وارد این بازار شده‌اند، مانند تسلا و ریویان و لیوسید که با رویکرد استارتاپی کارشان را شروع کرده‌اند، اگرچه در سال‌های اول بیشتر توانستند مشتری‌ها و بازار را به سمت خودشان متوجه کنند اما به نظر می‌رسد این بازار هم کم‌‌کم‌ در حال رسیدن به یک آرایش تازه است.

مشکلات استارتاپ‌ها در رسیدن به محصولات متنوع از یک سو و مهم‌تر ظرفیت پایین خط تولید آنها باعث شده شرکت‌هایی چون فورد و کیا و تویوتا فاصله خودشان را نه‌تنها در این بازار با صدرنشینان کم کنند، بلکه در مواردی شروع به افزایش سهم بازارشان هم بکنند.

در این بازار کماکان تسلا با فاصله زیاد در صدر است، اما آمارها نشان می‌دهد در دو، سه سال اخیر بخشی از سهم بازارش را سنتی‌ها گرفته‌اند. فقط در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ تسلا ۱۴ درصد از سهم بازار خود را به رقبا واگذار کرده است؛ روندی که با هجوم قدیمی‌های خودروسازی دنیا به این بازار احتمالاً در دو، سه سال آینده بیشتر و تقویت هم بشود.

به ‌نظر می‌رسد دوره‌ای که گفته می‌شد فولکس‌واگن و فیات و تویوتا در این بازار شانسی ندارند، تمام شده و بازی بزرگ صنعت خودروهای برقی تازه شروع شده است. ببینید سهم برندهای مختلف از این بازار چقدر است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/cc93
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.