کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

خودروهای برقی در شرکت‌های بزرگ پخش جهان / نگاهی به شرکت سیسکو؛ بزرگ‌ترین پخش‌کننده مواد غذایی دنیا

«سیسکو» (Sysco) که از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین توزیع‌کننده‌های مواد غذایی دنیا نام‌ می‌برند، یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در حوزه‌های فروش، بازاریابی و توزیع محصولات غذایی و غیرخوراکی مانند ظروف کوچک، تجهیزات آشپزخانه و اقلام رومیزی برای رستوران‌ها، مراکز درمانی و آموزشی، کسب‌وکارهایی مانند هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و عمده‌فروشی به شرکت‌های دیگر فعالیت می‌کند. بخش دیگری از خدمات قابل توجه سیسکو ارائه مشاوره مدیریت در حوزه‌هایی است که فعالیت می‌کند.

سیسکو در سال ۱۹۷۰ توسط «هربرت ایروینگ»، «جان اف. باگ» و «هری روزنتال» راه‌اندازی شد. در حال حاضر دفتر مرکزی این مجموعه در تگزاس آمریکاست. این شرکت بیش از 600 هزار مشتری در حوزه‌های مختلف دارد. این شرکت تقریباً 330 تأسیسات توزیع را در سراسر جهان اداره می کند و در ۹۰ کشور جهان به ارائه خدمات مشغول است.

در سال 2009، مجله فورچون سیسکو را در رتبه 204 فهرست سالانه 500 شرکت برتر خود بر اساس حجم فروش قرار داد. در سال بعد (2010)، فورچون سیسکو را به‌عنوان هفتمین شرکت بزرگ در تگزاس و پنجاه‌و‌پنجمین شرکت بزرگ در ایالات متحده از نظر کل درآمد رتبه‌بندی کرد.

همچنین از سیسکو به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت غیرنفتی در هیوستون و سومین شرکت بزرگ غیرنفتی در تگزاس (پس از AT&T و Dell) نام می‌برند.

در سال ۲۰۱۳ سیسکو قصد داشت شرکت «یواس‌فودز» را به مبلغ 3.5 میلیارد دلار خریداری کند، اما بر اساس رأی قاضی فدرال آمریکا، با توجه به اینکه ترکیب این دو شرکت کنترل ۷۵ درصد از صنعت خدمات غذایی این کشور را تحت کنترل آنها درمی‌آورد و باعث تهدید موضوع رقابت در این حوزه می‌شد، این شرکت دو سال بعد به روند ادغام پایان داد.

سیسکو در سال گذشته متعهد شده در راستای اهداف محیط زیستی، با خرید کامیون‌های الکتریکی روندی را شروع کند که بر اساس آن تا سال ۲۰۲۶ حدود ۳۵ درصد ناوگان این شرکت بزرگ پخش با استفاده از برق خدمات خود را انجام دهند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ygo0
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.