کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پیشگیری و پیشرفت فناورانه

روندهای سلامت دیجیتال در سال 2023

شیوع کرونا و اتفاقاتی که در پی آن افتاد، تأثیر بسیاری بر صنعت سلامت و روندهای سلامت دیجیتال داشت. دو یا سه نسل قبل عادت داشتند پس از ابتلا به بیماری روندهای مراقبتی را آغاز کنند. در آن زمان افراد اشتباهات خود را پس از ابتلا به بیماری اصلاح می‌کردند و هزینه‌های هنگفتی برای درمان متحمل می‌شدند، اما اکنون مردم روی پیشگیری تمرکز دارند و سعی می‌کنند با به‌کارگیری ابزارها و روش‌های مختلف سلامتی از ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت، افسردگی، کم‌آبی و بیماری‌های خونی جلوگیری کنند.

در همین راستا ارائه محصولات سلامتی چون کلاس‌های ورزشی، برنامه‌های مدیتیشن، گجت‌های سلامتی و پلتفرم‌های سلامت دیجیتال با هدف حفظ سلامتی برای جلوگیری از بیماری‌های مزمن بیشتر شده است. این محصولات به کاربران امکان می‌دهند تا بتوانند وضعیت بدن و سلامت خود را مشاهده کنند و نشانه‌های خطر را زودتر متوجه شوند. از طرفی تمام اطلاعات مربوط به سلامت فرد هم به‌صورت دیجیتالی ذخیره می‌شوند و می‌توان آنها را با پزشکان به اشتراک گذاشت. این اطلاعات به پزشکان در معاینه فرد کمک زیادی می‌کنند.

همچنین پیشرفت‌ها و روندهای جدید در حوزه بازی، واقعیت مجازی و گجت‌های پوشیدنی داده‌هایی منحصربه‌فرد از کاربران تولید و در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند. این داده‌ها نحوه استفاده مردم از فناوری‌های روز و میزان کارآمدی این ابزارها را به‌خوبی نشان می‌دهند. این داده‌ها باعث شده‌اند گوشی‌های هوشمند امروزی نسبت به نمونه‌های قبلی خود، قابلیت‌های فوق‌العاده‌ و بیشتری برای سنجش سلامتی ارائه دهند.

این گوشی‌ها به ابزارهای دقیقی مجهز شده‌اند که می‌توانند تست‌های سلامت دیجیتال فوق‌العاده‌ای از کاربران بگیرند. برای مثال، شرکت‌های فناوری حسگرهای یک‌بارمصرفی را طراحی و تولید کرده‌اند که کاربران می‌توانند با اتصال آنها به گوشی هوشمند خود به‌راحتی از خود تست کووید یا بارداری بگیرند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/xhga
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.