کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
مصرفکنندگان بریتانیایی به محدود کردن هزینهها در ماه سپتامبر ادامه دادهاند، زیرا همچنان درگیر افزایش قیمت مواد غذایی و هزینههای سوخت هستند. دفتر آمار ملی (ONS) نشان داده که پس از کاهش ۷/۱ درصدی درآمد خردهفروشی در ماه اوت، فروش این صنعت در ماه گذشته نیز ۴/۱ درصد کاهش یافته است. همچنین تعطیلاتی در ماه به مناسبت تشییع جنازه ملکه الیزابت وجود داشت که در آن فروشگاهها در سراسر کشور بسته شدند.
فروش فروشگاههای مواد غذایی در ماه سپتامبر ۸/۱ درصد کاهش یافت. ادامه روند نزولی هزینهها در زمانی اتفاق میافتد که هم خردهفروشان و هم مصرفکنندگان با واقعیت جهش ۵/۱۴ درصدی قیمت مواد غذایی روبهرو هستند که بزرگترین افزایش قیمت ثبتشده از سال ۱۹۸۰ تاکنون است. افت فروش در تمام بخشهای اصلی خردهفروشی مشاهده شده و کاهش فروش در فروشگاههای مواد غذایی بیشترین سهم را داشته است. خردهفروشان میگویند کاهش فروش در ماه سپتامبر تا حدودی به این دلیل بود که بسیاری از فروشگاهها برای مراسم تشییع جنازه ملکه بسته بودند، اما نمیتوان منکر شد که بخشی هم به دلیل فشارهای مداوم قیمتهاست که مصرفکنندگان را به دقت در هزینهها واداشته است.
فروشگاههای غیرغذایی از جمله خردهفروشان مد نیز کاهش ۶/۰ درصدی را در ماه ثبت کردند و خردهفروشیهای غیرفروشگاهی (عمدتاً پلتفرمهای آنلاین) کاهش ۳ درصدی را تجربه کردند، اما همچنان به طور قابلتوجهی فروششان بالاتر از سطح پیش از همهگیری است.
این اتفاق زمانی رخ میدهد که سازمان رفتار مالی (FCA) تأکید کرده که میلیونها نفر در سراسر کشور برای پرداخت صورتحسابها با مشکل مواجه هستند. نزدیک به هشت میلیون نفر برای انجام تعهدات مالی و پرداخت قبوض مشکل دارند. این در حالی است که بیش از چهار میلیون نفر در شش ماه قبل از انجام نظرسنجی قدرت پرداخت وام یا قبض را به طور کامل از دست داده بودند.