کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

عمر فناوری کوتاه شده است اما عمر نوآوری کوتاه شدنی نیست

در نخستین رویداد علمی در حوزه ماموریت‌های پلیس آگاهی فراجا مطرح شد

نخستین رویداد علمی در حوزه ماموریت‌های پلیس آگاهی فراجا با موضوع «کاربرد هوش مصنوعی در کشف علمی جرم با محوریت زیست‌سنجی فناورانه» در روز چهارشنبه 22 تیرماه در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. در این مراسم سردار حسین اشتری؛ فرمانده کل انتظامی کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سردار محمد قنبری؛ رئیس پلیس آگاهی فراجا و پرویز کرمی، رئیس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حضور داشتند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به شعار سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» افزود: امروز پلیس برای تحقق این شعار، هوشمندانه و هدفمندانه گام برمی‌دارد و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان تلاش می‌کند که خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه دهد. اشتری با قدردانی از همکاری نخبگان به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های دانش بنیانی و همکاری با پلیس اظهار داشت: همواره از نظرات، پیشنهادهای و ایده‌های جوانان نخبه و مؤسسات دانش‌بنیان برای پیشبرد هرچه بهتر مأموریت‌ها استقبال و حمایت می‌کنیم و امید که روزبه‌روز در کسب دستاوردهای روزافزون توفیق داشته باشیم.

رئیس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ضمن تقدیر از پیشرو بودن نیروی انتظامی در نوآوری گفت: عمر فناوری کوتاه شده است اما عمر نوآوری کوتاه شدنی نیست. نوآوری یک ودیعه الهی است که خداوند به انسان داده است و این نوآوری باعث تکامل و پیشرفت انسان‌ها شده است. هوش مصنوعی و ربات‌ها هیچگاه جایگزین انسان‌ها نمی‌شوند چرا که انسان‌ها اشرف مخلوقات هستند و همیشه هوش انسانی برتر از هوش دست‌ساخته است. اما همیشه مجرمین تلاش می‌کنند یک گام از جامعه و پلیس جلو باشند. پلیس در جامعه جمهوری اسلامی یک سازمان همگراست چون تمام ترک فعل‌ها و ناکارآمدی‌ها در سازمان‌های اداری را پاسخگو است. ما باید کمک کنیم که این نیروی خدوم و امین توانمندی واقعی خود را به خدمت بگیرد.

کرمی در ادامه گفت: معاونت فناوری آماده هرگونه همکاری با فراجا در زمینه کاهش و کشف جرم است. او تأیید کرد: فراجا باید تنها نقش رگولاتور و نظاره‌گر را داشته باشد و از نقش اجرایی در این حوزه اجتناب کند و اجازه دهد این امور توسط شرکت‌های فناورانه انجام شوند.

در پایان این مراسم شرکت‌های آرمان رایان شریف، توسعه اطلاعات و ارتباطات آی‌‌تی‌ساز، داده پویان آلما،پردازش اطلاعات مالی پارت، الگوریتم رایابین پارس و دانش‌بنیان امین به ارائه خدمات خود در زمینه هوش مصنوعی پرداختند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fyxc
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.