کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنامه یک‌ساله عیسی؛ نارضایتی مردم و کسب‌وکارها از سرعت اینترنت

گزارش عملکرد وزارت ارتباطات در سال اول دولت منتشر شد

از معدود وزرای دولت سیزدهم است که عملکردش هم توسط خودی‌ها و هم مردم و هم کسب‌وکارها به‌شدت زیر سؤال است. وزیری که میراث‌دار یکی از وزارتخانه‌های سخت شده بود، فکرش را هم نمی‌کرد ظرف کمتر از یک ‌سال این حجم از انتقادات نصیب او شود.

عیسی‌ زارع‌پور که همین هفته گذشته گزارش عملکرد یک‌ساله‌‌اش منتشر شده، جای جواد جهرمی‌ای نشست که فارغ از عملکردش در حوزه آ‌ی‌تی، شیر اینترنت را تا جایی که توانسته بود به روی مردم و کسب‌وکارها باز کرده بود. گشایشی که این روزها چماقی شده بر سر کارنامه یک‌ساله زارع‌پور که با وجود ادعاهایش درباره بهتر شدن اوضاع اینترنت در گزارش یک‌ساله‌ای که منتشر کرده، افکار عمومی از یک سو، کسب‌وکارها از سوی دیگر و کارشناسان و صاحب‌نظران هم از همه طرف عملکرد او را به‌خصوص در حوزه اینترنت به‌شدت زیر سؤال برده‌اند.

زارع‌پور و وزارت ارتباطات یکی از بدترین نمرات را در بین وزرا و بخش‌های مختلف دولت ابراهیم رئیسی می‌گیرند. از آتش‌سوزی‌ها و اختلال‌های متناوب شبکه‌های ثابت و همراه اینترنت در این یک سال تا خبرها و طرح‌های بد برای اقتصاد و زندگی آنلاین، همه و همه نمرات منفی بزرگی در کارنامه زارع‌پور ثبت کرده‌اند. حاشیه‌های دیدارش از روسیه و انتصاب مدیران ضعیف در بدنه وزارتخانه هم مزید بر علت شده تا یکی از امیدهای کابینه در روزهای ابتدایی دولت حالا به یکی از پاشنه‌آشیل‌های آن تبدیل شود.

زمان برای وزیر ارتباطات و وزارتخانه تحت امرش به‌سرعت در حال گذر است. هیچ بعید نیست که با بالا گرفتن حجم نارضایتی‌ها، به‌خصوص در حوزه اینترنت، ابراهیم رئیسی در ماه‌های آینده برای توسعه اکوسیستم کسب‌وکاری کشور هم که شده دست به انتخاب‌های دیگری در این حوزه بزند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/36mv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.