کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ شصت‌ودوم منتشر شد

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ،  به شصت‌ودومین شماره خود رسید. جدیدترین شماره کارنگ با عکس جلدی از مجتبی صفری، مدیرعامل بایتیکل، منتشرشده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است.

بایتیکل از استارتاپ‌های پورتفولیوی دیجی نکست است. صفری می‌گوید بایتیکل یک فضای شبیه‌ساز یا همان دموی هوشمند برای بازارهای مالی است، اما فعلاً از میان بازارها، تمرکزمان را روی حوزه کریپتو قرار داده‌ایم. دمو را اکثر صرافی‌ها دارند. در واقع همان اپلیکیشن صرافی را که توسعه داده‌اند، در محیط تست به کاربر ارائه می‌دهند. ما یک دستیار هوشمند داریم که بر اساس معاملاتی که کاربر در دمو انجام می‌دهد، به او در دسته‌بندی‌های مختلف بازخورد می‌دهد. در واقع تفاوت ما در آن هوشمند بودن است، وگرنه دمو را خیلی‌ها دارند و چیز چندان پیچیده و جدیدی به حساب نمی‌آید.

کارنگ در این شماره در صفحه کسب‌وکارهای اینستاگرامی گفت‌وگویی با ناهید ترابی خالق برند «آرتیشو» دارد. خالق برند آرتیشو درباره مشکلات کسب‌و‌کارهایی مثل خودش که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، می‌گوید: «اگر اینستاگرام نبود، نمی‌توانستم این کار را شروع کنم. شرایط آن را نداشتم که مدل دیگری کار کنم. اینستاگرام کمک بزرگی به من کرد.»

شماره شصت‌ودوم کارنگ یک گفت‌وگوی لجستیکی نیز دارد. محمدرضا قادری، رئیس مرکز نوآوری پست می‌گوید کاری که شرکت‌های بزرگ دنیا انجام می‌دهند این است که با تأسیس مراکز نوآوری، ایجاد این نوع سرویس‌ها را به بخش خصوصی و استارتاپ‌ها که خلاق‌ترند واگذار می‌کنند. زیرا این استارتاپ‌ها می‌توانند یک مزیت واحد کلان ایجاد کنند و شرکت پست، عملاً امکانات و زیرساخت‌های خود را با شرکت‌های خلاق  و نوآور به اشتراک می‌گذارد تا هرکدام از آن‌ها بسته به نیاز مشتری خود بتوانند پاسخگویشان باشند و جامعه بتواند نیاز خود را برآورده کند.

در شماره سی‌ودوم ضمیمه هفتگی رمزارز گفت‌وگویی با محمد آذرنیوار، سردبیر سایت ارز دیجیتال داشتیم. آذرنیوار معتقد است مسئله آموزش و تولید محتوا در حوزه رمزارزها به‌شدت اهمیت دارد و کمبود آن نیز به‌شدت حس می‌شود. سرعت رشد این حوزه و ایجاد فناوری‌های جدید، خیلی زیاد است. چهار یا پنج سال پیش، وقتی کار خود را در وب‌سایت ارز دیجیتال شروع کردیم، ارزهای دیجیتال به بیت‌کوین، اتریوم و یکسری رمزارز دیگر مانند لایت کوین و بیت‌کوین کش محدود می‌شدند. در آن زمان این حوزه بسیار محدود و درک آن راحت بود، اما اکنون تقریباً هر شش ماه، مفاهیم جدیدی وارد بازار می‌شوند که برای درک آن‌ها باید ساعت‌ها مطالعه کرد.

در این شماره رمزارز گزارش‌های متنوعی برای شما تهیه‌کرده‌ایم. آیا در مورد موضوع ارث در رمزارزها و انتقال دارایی‌های دیجیتال پس از مرگ می‌دانید؟ از ترفندهای کلاه‌برداران برای پول‌شویی رمزارزی از طریق دیوار چطور؟ از پروژه ساحل کریپتویی در ال زونته یا دریاچه رمزارز در گواتمالا که می‌خواهند با جایگزین کردن بیت‌کوین به‌عنوان ارز مورداستفاده مردم، وضعیت معیشتی را بهبود بخشند؟ احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، هم از مصوبه‌ای در راستای  قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال خبر داده که به‌زودی تصویب خواهد شد. این قانون؛ برای اولین‌بار قاعده‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال صورت خواهد گرفت.

خبرهای رمزارزی سراسر جهان را در شماره سی‌ودوم رمزارز بخوانید.

کارنگ و رمزارز را رایگان می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

اشتراک هفته‌نامه نامه کارنگ را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lsac
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.