کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوششم منتشر شد

جدیدترین شماره کارنگ با عکس جلدی از صائبه سلوکی به چاپ رسیده و همراه با گفت‌وگویی مفصل است. صائبه‌ سلوکی رئیس کمیسیون منابع انسانی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران است و پیش‌تر هم ریاست سازمان نصر استان سیستان و بلوچستان را بر عهده داشته است؛ بنابراین وقتی صحبت از مهاجرت نیروی انسانی، آموزش یا اکوسیستم شهرهای دور از مرکز می‌شود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گفت‌وگو و اظهار نظر است.

سلوکی بیش از هر چیز روی آموزش تأکید دارد؛ آموزشی که هرچند سامان‌دهی به آن وظیفه حاکمیت است، اما افراد ذی‌نفع در اکوسیستم نوآوری مانند شرکت‌های بزرگ آی‌تی هم می‌توانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند. او از شرکت‌های بزرگ می‌خواهد به این حوزه از دیدگاه مسئولیت اجتماعی وارد شوند و در نهایت خود آنها نیز از این مسیر منتفع خواهند شد.

در شماره صدوششم کارنگ گفت‌وگویی نیز با امیرحسین اقدسی، مدیر اجرایی اسپکسا داشتیم. اقدسی می‌گوید: «بزرگ‌ترین چالش کسب‌وکارها این است که افرادی که در این حوزه فعال هستند هم تعدادشان در حال کاهش است و هم قدرت رقابت شرکت‌ها برای جذب این افراد به لحاظ مالی و غیرمالی در وضعیت نزولی است. چالش دیگر برای کسب‌وکار ما به صورت خاص موضوع شرایط زیرساخت اینترنت است. موضوع جذب سرمایه و ویژن سرمایه‌گذار برای خروج هم چالشی است که فقط مختص حوزه کاری ما نیست و در واقع بسیاری از استارتاپ‌ها درگیر آن هستند.»

گفت‌وگوی دیگر این شماره هفته‌نامه اقتصاد نوآوری کارنگ هم با سوگل ثابت‌فر، مدیرعامل پلتفرم مومنت است. مومنت پلتفرمی است که سعی دارد با ثبت لحظات نیکوکاری نه‌تنها اعتماد را به رابطه خیر و خیریه برگرداند، بلکه به افراد نیکوکار پاداشی مادام‌العمر از لحظه اتفاق افتادن کمک و کار نیک‌شان بدهد. مومنت این کار را با تبدیل لحظه اثر کمک افراد خیر به ان‌اف‌تی انجام می‌دهد و آن لحظه را برای این افراد ابدی می‌کند.

در کارنگ صدوششم با مریم بهبهانی، مدیرعامل درج هم به گفت‌وگو نشسته‌ایم. شرکت «دُرج» تولیدکننده کیف پول‌های سخت‌افزاری رمزارزی است که برای اولین‌بار از محصول خود در الکامپ سال 1397 رونمایی کرد. به گفته بهبهانی در حال حاضر درج تنها تولیدکننده این کیف پول در کشور است و با توجه به استفاده از فناوری روز دنیا و خدمات پس از فروشی که برای محصولات خود ارائه می‌دهد، امکان رقابت با محصولات خارجی در این حوزه را دارد.

در این شماره نگاهی هم به گزارش سال مالی جاباما داشتیم. جاباما برای نخستین بار طی سال‌های فعالیت خود، گزارشی از وضعیت این کسب‌وکار منتشر کرده است. این گزارش به بررسی وضعیت جاباما در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ و همچنین معرفی بازار اقامت در ایران می‌پردازد.

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ صدوششم بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/z4r1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.