کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدونهم منتشر شد

جدیدترین شماره «کارنگ» با عکس جلدی از شورش مرادی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت تندر نور و دبیر رسته سخت‌افزار و ارتباطات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران منتشر شده و همراه با گفت‌وگویی مفصل است.

مرادی معتقد است: «اگر کشور را در حال توسعه بدانیم، باید بگویم که در استفاده از ابزارهای به‌روز و مدرن نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته نه‌تنها عقب نیستیم، بلکه در سطحی برابر و شاید به لطف وجود کارشناسان و متخصصان به‌روزی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، در برخی حوزه‌ها به شکل محسوسی پیشرو هستیم. اما استفاده از ابزار به‌تنهایی کافی نیست. استفاده از ابزار در بستر یا به‌عبارتی پلتفرم با یکسری از داده‌ها می‌تواند عملکرد نهایی خود را بروز دهد و معنی پیدا کند.»

گفت‌وگوی دیگر این شماره کارنگ با سعید سامان، مشاور حوزه برندینگ است. سامان می‌گوید: «برند کارفرمایی از دو کلمه شکل گرفته است؛ برند و کارفرمایی. اگر بخواهم برند را در یک کلمه تعریف کنم، می‌گویم برند یعنی تمایز. شما زمانی برند خواهید شد که با دیگران فرق داشته باشید و بتوانید یک تمایز معنادار ایجاد کنید.

اگر از من بخواهند برند را در دو کلمه تعریف کنم، می‌گویم تمایز هماهنگ؛ به این معنا که من به‌عنوان یک سازمان در هویتی که برای خودم انتخاب می‌کنم، از دیگر سازمان‌ها متمایز هستم، اما تمام اجزا و ارکان من به‌عنوان یک مجموعه با هم هماهنگ هستند تا این تمایز را بسازند و آن را به بیرون انتقال دهند. برند کارفرمایی نیز چیزی جز این نیست.»

در شماره صدونهم کارنگ گفت‌وگویی نیز با مریم رضاصفت، مدیر منابع انسانی بیت‌پین داشته‌ایم. رضاصفت در مورد ساخت برند کارفرمایی توضیح می‌دهد: «اولین مرحله از ساخت برند کارفرمایی بحث پذیرش این موضوع از سوی کارفرماست. کارفرما باید به اهمیت خلق برند کارفرمایی پی برده باشد.

تا زمانی که مدیران کلیدی شرکت‌ها به اهمیت این حوزه واقف نباشند، در عمل کاری از واحد منابع انسانی برنخواهد آمد. به همین دلیل بخش مهمی از روند شکل‌گیری یک برند کارفرمایی مطلوب، ایجاد آگاهی درباره نیازی است که در این زمینه وجود دارد.»

صفحه زنان نوآور این شماره را نیز به گفت‌وگو با فاطمه جمیلی، مؤسس کارخانه نخ‌کش حریر مشهد و چوب‌پلاست نات‌وود اختصاص دادیم. جمیلی می‌گوید: «من همیشه می‌گویم به جای کمک و کار خیریه باید در این مملکت فرهنگ کار کردن را ترویج داد. در کشوری که 50 درصد آن زنان هستند و فرهنگ کار کردن در میان زنان جا نیفتاده، رقابت کردن با همه اقتصادهای جهان که زنان و مردان دوشادوش هم کار می‌کنند، غیرممکن است.

در ایران اگر زنی کار کند، همه فکر می‌کنند همسرش یا پدر و برادرش توان تأمین مالی او را ندارند و کار کردن را در فرهنگ زنان قرار نمی‌دهند. به همین دلیل من به همه خانم‌ها توصیه می‌کنم سعی کنند فرهنگ کار کردن را به یک هنجار تبدیل کنند تا هم خودشان منتفع شوند و هم کشور.»

 در جدیدترین شماره کارنگ گفت‌وگویی نیز با دکتر داریوش زنگل‌گیاه، بنیان‌گذار شرکت راسپینا صنعت قشم داشتیم. زنگل‌گیاه معتقد است که «نمی‌توانم» یک گزاره غیرمنطقی است. برای من «نمی‌شود» یا «نمی‌توانم» معنای خارجی ندارد! ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه امکانات مهیاست. به قول بیل گیتس تمام علوم بشری از زمانی که انسان به دنیا آمده تاکنون، فقط به‌اندازه یک کلید اینتر کامپیوتر با شما فاصله دارد.

دسترسی به فناوری‌های دنیا بسیار آسان است. به‌شخصه معتقدم برداشتن گام اول بسیار مهم است، چون بعد از برداشتن آن گام، مجبوریم گام‌های دیگر را هم برداریم تا به مقصد برسیم و ایستادن در میانه راه معنا و مفهومی ندارد و به هر روی، راه‌حلی پیدا خواهد شد.

هشتم شهریورماه، رویداد برند کارفرمایی توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار می‌شود. برند کارفرمایی طی سه، چهار سال اخیر پررنگ‌تر شده است. البته برند کارفرمایی پیش از این هم اهمیت داشت، اما بعد از دوران عجیب کرونا اهمیت این موضوع بیش از گذشته خود را نمایان ساخت.

در ایران برند کارفرمایی طی چند سال اخیر وارد دایره اقتصاد واژگان کسب‌وکارها و خصوصاً کسب‌وکارهای دیجیتال شده است. به همین دلیل این رویداد قرار است فرصتی برای مدیران ارشد و مدیران منابع انسانی کسب‌وکارها باشد تا تجربه‌های موفق خود در این زمینه را به اشتراک بگذارند.

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ صدونهم بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4h3h
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.