رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ نودوششم منتشر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال‌هاست با مفهومی به نام «تحول دیجیتال» آشنا هستیم، اما منظور از این عبارت چیست؟ چرا برخی شرکت‌ها رغبتی به این جنس از تحول ندارند؟ آیا رگولاتور نتوانسته به‌درستی برای این حوزه تنظیم‌گری کند یا مشکل از جای دیگری است؟ وقتی صحبت از تحول دیجیتال می‌شود، ما کجا ایستاده‌ایم؟ شرکت رهند هوشمند سال‌هاست در حوزه زیرساخت‌های تحول دیجیتال فعالیت می‌کند و مشتریانی چون بانک سینا، آپسان، دیجی‌پی، پارت، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و… دارد. با توجه‌ به سابقه چندین‌ساله مؤسسان این شرکت در طراحی و معماری سامانه‌های نرم‌افزاری بانکی، مالی و صنعتی، رهند هوشمند توانسته نقش مهمی در توسعه تحول دیجیتال ایفا کند. به همین دلیل در جدیدترین شماره کارنگ به سراغ مجید عبدالله‌خانی، مدیرعامل این شرکت رفتیم تا به پرسش‌های ما حول محور تحول دیجیتال پاسخ دهد.

عبدالله‌خانی معتقد است تفاوت ایران با کشورهای منطقه در زمینه تحول دیجیتال بیشتر در نقطه آغاز است؛ اولویت‌دادن به خلق تجربه متمایز و طراحی مدل کسب‌وکار سودآور پیش از به‌کارگیری فناوری. برای مثال نئوبانک‌ها توسط بانک‌های سنتی خلق نمی‌شوند، ولی در ایران عمدتاً بانک‌ها پروژه نئوبانک دارند و سعی می‌کنند با قواعد بانکداری سنتی مدل‌های جدید بسازند که منطقاً هم با شکست مواجه می‌شود.

در این شماره نگاهی هم به بانک‌های دیجیتالی برتر سال 2022 داشته‌ایم. نئوبانک‌ها و سایر بانک‌های دیجیتالی آهسته‌آهسته فرایندهای سنتی بانکداری را به فضایی نوآور و پویاتر تبدیل می‌کنند. اما این فقط فرآیندها نیستند که بهبود یافته‌اند، بلکه خدمات مشتریان نیز به طرز چشمگیری بهبود یافته است. واقعیت این است که بانک‌های تمام‌دیجیتال محصولات را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر ارائه می‌دهند. این مسئله باعث شده که در گزارش این هفته مروری بر بانک‌های دیجیتالی دنیا داشته باشیم و برترین‌های آنها را به شما معرفی کنیم.

در سال گذشته طی ناآرامی‌هایی که در جامعه رخ داد، برخی کسب‌وکارها با چالش‌های جدی و بزرگی مواجه شدند که این رخداد بیش‌ از پیش اهمیت داشتن یک روابط‌ عمومی متخصص را برای مدیریت آنچه در جریان بود، به کسب‌وکارها یادآور شد. در شماره نودوششم کارنگ به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط‌ عمومی، به سراغ واحدهای روابط‌ عمومی چند کسب‌وکار رفته‌ایم و با آنها در مورد چالش‌هایشان در زمان بحران‌ها گفت‌وگو کرده‌ایم.

در شرایطی که اخبار اکوسیستم نوآوری کشور بیشتر رنگ و بوی ناامیدی گرفته، محمدصادق میری از اکوسیستم استارتاپی سیستان و بلوچستان و امیدهایی که در این فضا در حال‌ رشد و شکوفایی است، می‌گوید. او با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان، داشتن منابع انسانی جوان است، باور دارد با سرمایه‌گذاری روی آموزش و بالا بردن مهارت نیروهای کار، می‌توان به آینده اکوسیستم نوآوری حوزه سلامت در این استان امیدوار بود. محمدصادق‌ میری، بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ استودیوی «سلام» است. استودیوی سلام که در حوزه سلامت فعالیت دارد، تقریباً از بهمن ۱۴۰۰ در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که آن زمان به‌تازگی مجوز آن صادر شده بود، کار خود را آغاز کرد.

در صفحه زنان نوآور نیز گفت‌وگویی با نسترن دوستی، بنیان‌گذار «اوپال» داشتیم. اوپال یک پلتفرم تخصصی استایلینگ است و هدف آن ارائه دانش خوش‌پوشی است. اوپال به افراد کمک می‌کند لباس‌ها و استایل‌های مناسب را که در فروشگاه‌های اطراف‌شان موجود است، بشناسند و بخرند.

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ نودوششم بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/sxxe
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.