کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ نودوهفتم منتشر شد

صنایع  مالی  طی  سال‌های  اخیر  در  جهان  و  به‌تبع  آن  در  ایران  پیشرفت‌های  فناورانه  چشمگیری  داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد صنعت بیمه در کشورمان  هنوز  نتوانسته خود را با این پیشرفت‌ها همگام و همراه کند. حمیدرضا پروازی، مدیر کسب‌وکارهای نوین بیمه تجارت نو و رئیس کمیته توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال سندیکای بیمه‌گران می‌گوید یکی از مهم‌ترین علت‌های این اتفاق این است که هنوز گفتمان‌سازی تحول دیجیتال در صنعت بیمه شکل نگرفته و شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای به ضرورت اکوسیستم سازی در این صنعت پی نبرده‌اند. او معتقد است باوجوداینکه کسب‌وکارهای نوآور تلاش خود را برای ایجاد تحول در این فضا تا حدودی کرده‌اند، اما بی‌میلی شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای در استفاده از سرویس‌های این کسب‌وکارها موجب شده آن طور که بایدوشاید شاهد رشد و توسعه این کسب‌وکارها نباشیم. در این میان تنها اگریگیتورها به سبب رابطه مستقیم با مردم توانسته‌اند تا حد خوبی پیشرفت کنند.

در جدیدترین شماره کارنگ گفت‌وگویی نیز با امیرحسین راد، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس داشتیم. راد معتقد است رشد در اکوسیستم رمزارزی متوازن نیست. به عقیده راد فقط در حوزه صرافی‌ها شاهد رشد تعداد کسب‌وکارها بودیم، ولی در سایر بخش‌ها و حوزه‌هایی که در بلاکچین و فناوری رمزارزها معنا پیدا می کند، شــاهد رخوت و رکود هستیم.

گزارش ویژه این شماره کارنگ به نخستین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران  پرداخته است. این جلسه روز سه‌شنبه، دوم خرداد برگزار شد تا نمایندگان بخش خصوصی که در انتخابات اسفندماه رأی آورده‌اند، به همراه نمایندگان دولت در اتاق، فعالیت چهارساله خود را آغاز کنند. شروع دوره جدید اتاق  بازرگانی تهران را بهانه خوبی برای پرداختن به بخشی از فعالیت‌های این نهاد دانستیم.

در صفحه سلامت شماره نود و هفتم، می‌توانید گفت‌وگوی کارنگ را با حسن جلالی، هم ببنیان‌گذار آسان اسپرت بخوانید. او در مورد ایده شکل‌گیری آسان اسپرت توضیح می‌دهد: حدود پنج سال پیش، همراه یکی از اقوام، پیگیر رزرو سالن‌های ورزشی در شهرمان بودیم؛ اما همواره با مشکلاتی نظیر میزان قیمت، محدودیت زمان و وضعیت نابسامان سالن‌ها مواجه می‌شدیم؛ در پی بروز این مشکات، ایده راه‌اندازی آسان اسپرت در ذهنمان کلید خورد.

در صفحه لجستیک نیز با امیر صدرالدینی مدیرعامل شرکت صنایع بال گفت‌وگو کرده‌ایم. صنعت سورتینگ بخش مهمی از زنجیره لجستیک است که اهمیت آن در دهه اخیر باتوجه‌به گسترش تجارت آنلاین، فروشگاه‌های اینترنتی و افزایش روابط بازارهای مناطق مختلف با یکدیگر افزایش چشمگیری داشته است. مدیرعامل این شرکت باور دارد اگر روابط بین‌المللی ایران با دیگر کشورها عادی بود، این مجموعه توانایی این را داشت که با شرکت‌های مشابه در بازارهای جهانی رقابت کند. بااین‌حال این تولیدکننده به آینده صنعت لجستیک درجهان خوش‌بین است و باور دارد شرایط این صنعت در ایران نیز نمی‌تواند از این رشد مستثنی باشد.

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ نودوهفتم بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/3qnj
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.