کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ هشتادودوم منتشر شد

در چهار ماه گذشته تعداد بسیار زیادی از کسب‌وکارهای نوآور متوقف یا تعطیل شده‌اند. هیچ آمار دقیقی هم از این سونامی کسب‌وکاری در اقتصاد نوآوری کشور در دست نیست و این نکته هراس‌انگیز ماجراست. درواقع این اکوسیستم دچار وضعیت آچمز شده. زخمی و نالان؛ از هر سو تحت فشار قرار گرفته و بخشی از دستاوردهایش به‌خصوص در زمینه بازار سازی و بازاریابی و مهم‌تر، اعتمادسازی برای کاربران از کف رفته، اما بسیاری درگیر این هستند که بگویند اتفاق مهمی نیفتاده.

ما در کارنگ همیشه از تلاش و تکاپو گفته‌ایم. اثبات این حرف اینکه در همین ۱۵ روز گذشته با احتساب همین شماره ۸۲، سه شماره کارنگ منتشر کرده‌ایم، یک شماره مجله رمزارز و یک رویداد بزرگ در کارخانه نوآوری رسانه راهکار درباره آینده یکی از زیر بخش‌های اکوسیستم نوآوری برگزار کرده‌ایم. اما همه این تکاپو گری دلیل نمی‌شود که هشدار ندهیم امروز نیازمند توجه به اصل موضوع خطیری هستیم که هر روز برای حل آن دیرتر و دیرتر می‌شود. اینکه بسیاری از دستاوردها و آدم‌ها و کسب‌وکارها در حال از دست رفتن‌اند…

دومین رویداد ۹ ژانویه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز دوشنبه هفته قبل تا ساعت ۱۹ همان روز در تالار قلم سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد. رویدادی که در مجموع با حضور بیش از ۵۰۰ فعال کسب‌وکاری حوزه رمزارز و بلاکچین کشور و با محور آینده این فضا به فرصتی برای بحث درباره مهم‌ترین نیازها و بایدها و الزامات این حوزه تبدیل شد. تنوع کسب‌وکارها و حاضرین در این رویداد نشان داد اکوسیستم رمزارز و بلاکچین کشور در این یک سال گذشته رشد کمی خوبی داشته؛ رشدی که اگر با بلوغ و کیفیت لازم، به‌ویژه در حوزه انتقال تجربه و تنظیم‌گری و فعالیت‌های صنفی و رسانه‌ای همراه نشود، بیش از اینکه مزیت باشد می‌تواند باری به مشکلات فعلی آن اضافه کند.

در این شماره کارنگ و در صفحه گزارش ویژه به وضعیت صنعت بازی‌سازی در ایران پرداختیم. صنعت بازی‌سازی یکی از صنایع پردرآمد دنیاست و ایران هم در این صنعت بیش از یک دهه سابقه دارد. اما برخلاف پتانسیل‌های ارزآوری و صادراتی این صنعت، اهمیت چندانی به آن داده نشده است. طی سال‌های گذشته، چالش‌ها و مشکلات مختلفی از نهادهای ناظر و رگولاتور به این صنعت تحمیل شده که بخشی از آنها با فعالیت‌های صنفی و آگاهی‌بخشی اصلاح شده، ولی شرایط ماهه‌ای اخیر و عدم دسترسی به اینترنت باکیفیت باعث شده بسیاری از تیم‌ها مهاجرت کنند. با تعدادی از توسعه‌دهندگان بازی درباره فیلترینگ پلی‌استور و محدودیت‌های اینترنت، همچنین مهاجرت نیروی انسانی صحبت کردیم و توصیف فضای فعلی این صنعت را از زبان آنها شنیدیم.

در صفحه لجستیک شماره هشتادودوم کارنگ نیز با میلاد چرمیان، مدیرعامل «منم پست» گفت‌وگویی داشتیم. چرمیان می‌گوید: روزانه ۳۰۰ مرسوله را برای فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ در تهران جابه‌جا می‌کنیم؛ در حالی که تا قبل از اینکه اینستاگرام و واتساپ فیلتر شوند، رکورد ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ مرسوله در روز را هم داشتیم

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ هشتادودوم بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6qyk
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.