رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ پنجاه‌و‌دوم منتشر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایرانِ، کارنگ به شماره پنجاه‌و‌دوم رسید. در این شماره از کارنگ به موضوع انتخاب شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت فناپ در کمیسیون تنظیم مقررات پرداخته شده است. کمیسیونی که با وجود اهمیت آن در ساختار قانون‌گذاری حوزه فاوا در سال‌های گذشته نتوانسته چندان در مسیر منافع بخش خصوصی قدم بردارد. جوانمردی در گفت‌وگویی با کارنگ در همین ارتباط تاکید کرده انتخاب او نتیجه یک همگرایی صنفی بوده و تاکید کرده چنین انسجامی احتمالا بتواند مسیر بخش خصوصی را برای تاثیرگذاری بیشتر در این کمیسیون هموار کند.

کارنگ جدید در یادداشتی تحلیلی به این سوال پرداخته که سهم کسب‌وکارهای کوچک از منابع مالی دولتی نهادهایی جون صندوق نوآوری و شکوفایی چقدر است. سوالی که در پی تحلیل وضعیت فعلی تامین سرمایه شرکت‌های بزرگ نوآور ایران به این موضوع رسیده که بستن راه بورس بر روی استارتاپ‌های بزرگ به ناچار آن‌ها را مجبور به ارتزاق از منابعی خواهد کرد که روی کاغذ باید سهم کسب‌وکارهای خرد باشند.

در صفحه لجستیک شماره پنجاه‌ودوم کارنگ به موضوع افزایش تعرفه‌های پستی پرداخته شده است. تغییری که اگرچه مدیران شرکت‌های لجستیکی می‌گویند باعث بهتر شدن رقابت بخش خصوصی با این شرکت بزرگ دولتی خواهد شد اما گزارش نشان می‌دهد احتمالا کسب‌وکارهای خرد و خانگی و اینستاگرامی زیادی از این افزایش قیمت‌ متاثر خواهند شد.

اینفوگرافیک آمارها و تحولات پادرو که همین هفته گذشته جشن دوسالگی‌اش را برپا کرد یکی از بخش‌های ویژه این شماره از کارنگ است. آمارهایی که هم نشان از رشد این کسب‌وکار دارند و هم جذابیت تجارت اجتماعی.

آخرین داده‌های صنعت خرده‌فروشی مبتنی بر موبایل یا همان ام‌کامرس هم گزارش اصلی صفحه خرده‌فروشی کارنگ است که حالا یکی از صفحات ثابت و مهم این هفته‌نامه شده است. آمارهایی که نشان می‌دهد خرده‌فروش‌های بزرگ دنیا سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی خرید آنلاین مبتنی بر اپلیکیشن‌های موبایل انجام داده‌اند.

در نشریه هفتگی «رمزارز» هم که به دنیای کریپتوکارنسی و فناوری‌ها و نوآوری‌ها و البته کسب‌وکارهای مرتبط با آن می‌پردازد یک گفت‌وگوی جمعی درباره نقش بلاکچین و رمزارزها در بازار سرمایه، داستان جلد شماره ۲۲ شده است. گفت‌وگویی که در آن میثم حامدی از مدیران مرکز پژوهش سازمان بورس تاکید کرده اگر فرصت رمزارزها و بلاکچین را از دست بدهیم احتمالا رقبای منطقه‌ای ایران این فرصت‌ها را تبدیل به مزیت‌های رقابتی خود در سال‌های نزدیک خواهند کرد.

«همه تردیدها درباره کوینکس» عنوان یک گزارش تحلیلی است درباره یک صرافی که این روزها برای جذب کاربران ایرانی دست به دامن تبلیغات در آپارات و یکتانت هم شده اما خیلی‌ها معتقدند که برخلاف ادعای خارجی بودن، صرفا کسب‌وکاری است برای به دام انداختن سرمایه‌های ایرانیان داخل کشور.

تحلیل بازارهای مختلف رمزارزی، ایردراپ لونا در صرافی‌های ایرانی، آمارهای مصرف برق ماینینگ در ایران و… عناوین دیگر شماره بیست‌ودوم رمزارز است.

کارنگ و رمزارز را رایگان می‌توانید از سایت ما دانلود کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/n9lx
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.