کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ پنجاه‌ونهم منتشر شد

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ،  به پنجاه‌ونهمین شماره خود رسید. تازه‌ترین شماره کارنگ با عکس جلدی از مهدی عبادی، هم بنیان‌گذار و مدیرعامل وندار، منتشرشده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است.

عبادی می‌گوید از روز اول هدفمــان ایــن بــوده کــه بــه تمــام نیازهــای مالــی و پرداخــت الکترونیکــی کسب‌وکارهای آنلاین پاســخ دهیم. این به چه معناســت؟ یعنی ارائه مجموعه‌ای از ابزارهای دریافت و پرداخت پول و شاید در آینده، تأمین مالی سرمایه در گردش شرکت‌ها که امیدواریم روزی بتوانیم به این نقطه برسیم.

کارنگ در شماره پنجاه‌ونهم خود نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۰ پلتفرم یکتانت داشته است. بر اساس این گزارش ٰتــا پایــان ســال ۱۴۰۰، پنجاه‌وپنج هزار کسب‌وکار بــرای تبلیغات خود در وب‌سایت‌ها با یکتانت همکاری کرده‌اند. در مقایســه با آمــار ســال ۱۳۹۹ می‌توان گفت که سال گذشــته بیست‌ودو هزار کسب‌وکار جدید همکاری خود را با یکتانت آغــاز کرده‌اند. بیش از سی‌وهفت هزار کسب‌وکار علاوه بر یکتانت، حداقل دریکی دیگر از شرکت‌های گروه یکتانــت خدمات دریافت می‌کنند.

در این شماره در صفحه لجستیک گفت‌وگویی با مهدی مساوات، مدیرعامل و هم بنیان‌گذار روناد داشتیم. مساوات می‌گوید کاری که روناد انجام می‌دهد این است که با در اختیار گرفتن همــه فرایندهایی کــه بعــد از تأمین تــا لحظه تحویــل کامل به خریدار نهایی وجود دارد، این آزادی عمل و وقت اضافی را برای فروشگاه‌های اینترنتی ایجاد می‌کند تا آن‌ها بتوانند به فروش بیشتر و توسعه کسب‌وکار خود فکر کند.

در صفحه زنان نوآور شماره پنجاه‌ونهم کارنگ نیز با فرنوش عبدلی خلق برند نوشن گفت‌وگو کردیم. عبدلی می‌گوید بیــش از ۹۰ درصد بــازار طراحی جواهرات اکنون برعکس ۲۰ سال پیش در دست‌زنان است و این آمار کامل است. پس زنان توانسته‌اند خودشان را در این بازار ثابت کنند و مسیر برای ورود و درخشش سایر خانم‌ها هموار است و البته این اتفاق بسیار لذت‌بخش است.

شماره بیست‌ونهم ضمیمه هفتگی رمزارز نیز گفت‌وگو مفصلی با خشایار قوام‌فر، مدیر پشتیبانی سیتکس داشتیم. ازنظر قوام فر فارغ از صعودی یا نزولی بودن بازار، موضوع هیجان و رفتارهای هیجانی کاربران موضوع مهمی است؛ موضوعی که در همه بازارهای مالی دنیا اهمیت زیادی به آن می‌دهند و بخش‌های پشتیبانی کسب‌وکارهای این حوزه به‌شدت با آن درگیر هستند. او می‌گوید قوام فر اشاره می‌کند تیم پشتیبانی در خط مقدم است و نوسانات بازار هم زیاد هستند. درنتیجه در روزهای نوسانی و هیجانی بازار، سؤالات و درخواست‌های زیادی به سمت ما می‌آید.

در این شماره گزارشی از وبینار آموزشی مزدکس با محوریت پروژه‌های اسکم در فضای رمزارزی آماده کرده‌ایم. در این گزارش می‌توانید در مورد چیستی پروژه‌های اسکم و تفاوت آن با پروژه‌های شت‌کوین، بازار اسکم‌های کریپتویی، روش‌های رایــج در پروژه‌های اسکم و روش‌های تشــخیص پروژه‌های اسکم بخوانید.

کارنگ و رمزارز را رایگان می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

اشتراک هفته‌نامه نامه کارنگ را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kitf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.