کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در شماره چهلم هفتهنامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ گزارشها و گفتوگوها و تحلیلهای مختلفی درباره بخشهای متنوع اکوسیستم نوآوری کشور منتشر شده است.
کارنگ در گفتوگوی اصلی این شماره خود به سراغ حامد اکبری رفته که مدیرعامل هلدینگ ایتوپیاست. هلدینگی که در حوزههای مختلف از جمله صنعت غذا، پوشاک، پرداخت و حوزههای جدیدتری چون متاورس در حال طراحی و توسعه محصولات و خدمات است.
اکبری در این گفتوگو از پروژه یومیل و یومان و یورپرایز و یوسایکل و ترایال گفته که برخی در حال راهاندازی هستند و برخی در مرحله توسعه بازار. او ویژگی اصلی و محوری همه این پروژهها را نوآوری و تیم متخصص عنوان کرده و میگوید در کشورهایی چون ترکیه، امارات و کانادا مذاکراتی را برای سرمایهپذیری و ورود به بازار انجام دادهاند. پروژه یومیل روی ارائه غذای گرم با کمک وندینگ ماشینها تمرکز دارد و به گفته اکبری تا کنون دو راند سرمایه جذب کرده است.

کارنگ چهلم در ضمیمه رمزارز خود گفتوگویی تحلیلی با محمد قاسمی بنیانگذار و مدیرعامل صرافی رمزارزی مزدکس انجام داده که اعتقاد دارد کریپتوکارنسی میتواند یکی از مسیرهای تامین مالی پروژههای مختلف در داخل کشور باشد.
کارنگ را میتوانید رایگان از سایت آن دانلود کنید و بخوانید و یا برای دریافت نسخه کاغذی آن مشترک آن شوید.