رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ چهل‌و‌هشتم منتشر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ به چهل و هشتمین شماره خود رسید. تازه‌ترین شماره کارنگ با عکس جلدی از آرش بابایی مدیرعامل جدید ارتباط فردا منتشر شده که همراه با گفت‌وگویی مفصل است.

در این گفت‌وگو بابایی با اشاره به مستقل بودن نئوبانک از بانک‌های سنتی می گوید آبانک، بانک دیجیتال بانک آینده است و قرار است تمام سرویس‌های بانک آینده از طریق آبانک به شکل یکپارچه و به صورت الکترونیک در قالب یک پنجره واحد ارائه شود.

مدیرعامل ارتباط فردا از تسهیلگری در حوزه رگولیشن استارتاپ‌ها، رشد کم لندتک‌ها در ایران، رشد تعداد کاربران همراه‌کارت می‌گوید و توضیحاتی در مورد نحوه سرمایه‌گذاری این هلدینگ هم ارائه می‌دهد.

کارنگ در شماره چهل‌وهشتم خود گزارش‌ها و تحلیل‌ها متنوعی درباره مهم‌ترین اتفاقات و تحولات اکوسیستم نوآوری کشور منتشر کرده ازجمله دیدوبازدیدهای وقت و بی‌وقت و بی‌حاصل مقامات مسئول و غیرمسئول از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و مشکلاتی که این موضوع برای اکوسیستم نوآوری بوجود می‌آورند.

در این شماره گفت‌وگویی با مهسا سقایی خالق برند دیلانس داشتیم. دیلانس برندی است که محصولات سفالی و سرامیکی تولید می‌کند و سقایی تلاش کرده در رنگ‌آمیزی این محصولات از تکنیک های متفاوتی بهره گیرد.

ماجرای دوشقه شدن اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و نگرانی فعالان اکوسیستم استارتاپی از ورود و دخالت دولتی‌ها هم از دیگر گزارش‌های تحلیلی کارنگ است.

کارنگ در یادداشت‌های تحلیلی، با نگاهی به مناقشه مایکت و کافه بازار از خطر نابودی نهادهای صنفی بخش خصوصی یاد می‌کند. کارنگ از حضور راه‌پرداخت در یازدهمین نمایشگاه اینوتکس و سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب هم خبر می‌دهد.

در ضمیمه هفتگی «رمزارز» هم با فعال حوزه رمزارز و بلاکچین، یاشار راشدی گفت‌وگو کردیم. راشدی می‌گوید در حوزه رمزارز و بلاکچین بیش از 21 نوع کسب‌وکار می‌توان راه انداخت؛ به شرطی که فضای رگولاتوری را با این فناوری همراه کنیم و کسب‌وکارهای واقعی را محور تصمیم‌گیری بدانیم.

خرید ده میلیارد دلار بیت‌کوین توسط طرفداران لونا، هشدار در مورد سیگنال فروش‌ها و واکاوی انگیزه‌ها و عواقب خودزنی از درون اکوسیستم رمزارزی از دیگر گزارش‌های رمزارز این هفته هستند.

کارنگ و رمزارز را رایگان می‌توانید از سایت ما دانلود کنید.

برای دریافت نسخه کاغذی کارنگ و رمزارز کافی است در سایت ما مشترک شوید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/yyb9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.