رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ چهل‌و‌هفتم منتشر شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جدیدترین شماره هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ با مطالب متنوعی منتشر شد. در کارنگ چهل‌و‌هفتم گفت‌وگویی با امین آقاجانی انجام شده که از مدیران نئوبانک بانکینو است. او از اضافه شدن سرویس سرمایه‌گذاری به این کسب‌وکار گفته که آن را به تلفیقی از ابزارهای بانکی و سرمایه‌گذاری برای کاربرانش تبدیل خواهد کرد.

در گزارش و خبرهای دیگری کارنگ به بحث داغ انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی پرداخته که در هفته گذشته با بازدید ائتلاف تاد و نشست خبری تپسی فاز تازه‌ای شده است. ائتلاف تاد که چهره‌هایی چون مدیرعامل اسنپ در آن حضور دارند به شیراز رفتند تا رای شهرستان‌ها را هم داشته باشند و جبهه مقابل هم نشست خبری تندوتیز میلاد منشی‌پور برگزار شد که در آن یکبار دیگر تخلفات و مشکلات اتحادیه در دوره قبل توسط منشی‌پور بازخوانی شد. به نظر می‌رسد در روزهای آتی و تا روز برگزاری این انتخابات باز هم شاهد خبرها و تحلیل‌های دیگری از طرف‌های درگیر در آن باشیم.

کارنگ همچنین در گفت‌وگویی با مهدی خادمی‌مقدم که از اسپید تا پیک‌هاب تجربه چند سال کار در صنعت لجستیک را دارد به آمار و ارقام این بازار 70 هزار میلیاردتومانی پرداخته است. بازاری که به نظر می‌رسد از تیپاکس تا پادرو و بسیاری کسب‌وکار ریزودرشت دیگر برای آن برنامه‌های زیادی دارند.

در هفدهمین شماره «رمزارز» هم آرش فروزان‌اعلا که از چهره‌های شناخته‌شده اکوسیستم رمزارزی کشور است به آسیب‌شناسی این حوزه پرداخته و به این سوال پاسخ داده که اگر از سوی رگولاتورهای داخلی تصمیم‌های تندی گرفته شود چه بر سر این زیست‌بوم خواهد آمد. او توصیه کرده رگولاتور اجازه دهد دوره گذار کسب‌وکارهای رمزارزی کشور طی شود تا بلوغ موردنظر حاصل شود.

اما رمزارز هفدهم در گزارش‌ها و تحلیل‌های متنوعی به ماجرای ورود سلبریتی‌های سینما و تلویزیون به حوزه رمزارزها و خطرات آن هم برای کاربران ایرانی و هم کسب‌وکارهای رسمی پرداخته است. ماجرای تبلیغ ملیکا شریفی‌نیا برای یک چهره اینستاگرامی دستمایه تحلیل‌هایی شده که حرف اصلی آن‌ها این است که ورود افراد ناآشنا و صرفا شناخته‌شده می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به کسب‌وکارها واقعی و رسمی بزند و کلیت این فضا را برچسب‌دار کند.

رمزارز با تحلیل و استدلال توکن WOJ را هم زیر سوال برده که این روزها بحث درباره کلاهبرداری و پانزی بودن آن در بین چهره‌های شناخته‌شده رمزارزی کشور حسابی داغ شده است.

گزارشی تحلیلی از مقایسه بازار رمزارز جهان با بازارهای سرمایه‌گذاری دیگر از جمله بازار سهام، بازار املاک و … هم داده‌های جذابی را در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار می‌دهد. گزارشی که نشان می‌دهد اگرچه بازار رمزارزها فعلا در برابر بازارهای سنتی حوزه‌های مختلف کوچک است اما در همین مدت کوتاه از ظهورش توانسته حسابی پیش‌روی کند و به آن‌ها نزدیک و نزدیک‌تر شود.

رمزارز و کارنگ را رایگان از سایت آن دانلود کنید و بخوانید و برای اشتراک نسخه کاغذی آن‌ها هم کافی است فرم اشتراک را پر کنید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6jcd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.