کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ ۱۵۰ منتشر شد

۱۵۰ فعال اکوسیستم اقتصاد نوآوری ایران به بهانه صدوپنجاهمین شماره هفته‌نامه کارنگ از این رسانه می‌گویند

در صدوپنجاهمین شماره «کارنگ» بیش از ۱۵۰ نفر از فعالان اکوسیستم نوآوری و اقتصاد دیجیتال، نظراتشان را درباره این هفته‌نامه بیان کردند. ازجمله فعالانی که به بیان نظراتشان پرداختند می‌توان به شهاب جوانمردی، حسین اسلامی، محمد خلج، کیوان جامه‌بزرگ، مسعود شاهمرادی، رضا زرنوخی، مازیار نوربخش، حسین ریاضی، علیرضا کیان‌پور و امیرحسین راد اشاره کرد.

مینا والی، مدیرمسئول هفته‌نامه کارنگ، یادداشت خود را با پرداختن به مفهوم «زنده بودن رسانه» آغاز کرده است. به اعتقاد او زنده‌ بودن یک رسانه فقط انتشار منظم آن نیست، بلکه رسانه‌ای زنده است که تأثیرگذار باشد. والی کارنگ را یک رسانه تأثیرگذار در اقتصاد نوآوری معرفی می‌کند و می‌نویسد: «سخت است اندازه‌گیری این تأثیرگذاری، ولی تصور می‌کنم وقتی بیش از صد چهره تأثیرگذار برای پاسخ به یک رسانه وقت می‌گذارند نشان از تأثیرگذاری آن رسانه در موضوع خود دارد.»

رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار نیز در این شماره یادداشتی دارد. جمیلی در واقع نخستین سردبیر کارنگ است و این هفته‌نامه با حضور او در راه‌کار متولد شده است. جمیلی درباره مسیر شکل‌گیری کارنگ در یادداشتش می‌نویسد: «رسانه‌ای که این هفته شماره ۱۵۰ آن منتشر می‌شود از زمستان ۱۳۹۹ که کار طراحی محتوایی و گرافیکی و تیم‌سازی شروع شد تا اردیبهشت ۱۴۰۰ که اولین شماره کارنگ منتشر شد و تا مهر ۱۴۰۳ که کارنگ به شماره ۱۵۰ رسیده، اکوسیستم نوآوری که هیچ، ایران نیز حوادث و فرازوفرودهای زیادی به چشم دیده است.» او با بیان این موضوع در ادامه دلیل تداوم و استمرار حضور کارنگ در عرصه رسانه را پشتکار و جان‌سختی تیم این هفته‌نامه می‌داند که زندگی و کارشان با کارنگ هم‌راستا شده است.

رضا قربانی، مدیرعامل کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، در یادداشتی درباره لزوم صحبت از آینده و نه لزوماً آینده کارنگ می‌گوید. به اعتقاد قربانی، کارنگ مفهوم اقتصاد نوآوری را در سال‌های گذشته گسترش داده و وقت آن رسیده تا به جریان آموزش روزنامه‌نگاری و رسانه‌نگاری در حوزه اقتصاد نوآوری ایران بپردازد.

او در این یادداشت می‌نویسد: «کارنگ می‌تواند دانش روزنامه‌نگاری و رسانه‌نگاری در حوزه اقتصاد نوآوری ایران را یک گام به جلو ببرد. متأسفانه در دنیای روزنامه‌نگاری ایران برخی حوزه‌های بسیار مهم مغفول مانده‌اند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fuic
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.