کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در صدوپنجاهمین شماره «کارنگ» بیش از ۱۵۰ نفر از فعالان اکوسیستم نوآوری و اقتصاد دیجیتال، نظراتشان را درباره این هفتهنامه بیان کردند. ازجمله فعالانی که به بیان نظراتشان پرداختند میتوان به شهاب جوانمردی، حسین اسلامی، محمد خلج، کیوان جامهبزرگ، مسعود شاهمرادی، رضا زرنوخی، مازیار نوربخش، حسین ریاضی، علیرضا کیانپور و امیرحسین راد اشاره کرد.
مینا والی، مدیرمسئول هفتهنامه کارنگ، یادداشت خود را با پرداختن به مفهوم «زنده بودن رسانه» آغاز کرده است. به اعتقاد او زنده بودن یک رسانه فقط انتشار منظم آن نیست، بلکه رسانهای زنده است که تأثیرگذار باشد. والی کارنگ را یک رسانه تأثیرگذار در اقتصاد نوآوری معرفی میکند و مینویسد: «سخت است اندازهگیری این تأثیرگذاری، ولی تصور میکنم وقتی بیش از صد چهره تأثیرگذار برای پاسخ به یک رسانه وقت میگذارند نشان از تأثیرگذاری آن رسانه در موضوع خود دارد.»
رضا جمیلی، مدیر توسعه کسبوکار کارخانه نوآوری رسانه راهکار نیز در این شماره یادداشتی دارد. جمیلی در واقع نخستین سردبیر کارنگ است و این هفتهنامه با حضور او در راهکار متولد شده است. جمیلی درباره مسیر شکلگیری کارنگ در یادداشتش مینویسد: «رسانهای که این هفته شماره ۱۵۰ آن منتشر میشود از زمستان ۱۳۹۹ که کار طراحی محتوایی و گرافیکی و تیمسازی شروع شد تا اردیبهشت ۱۴۰۰ که اولین شماره کارنگ منتشر شد و تا مهر ۱۴۰۳ که کارنگ به شماره ۱۵۰ رسیده، اکوسیستم نوآوری که هیچ، ایران نیز حوادث و فرازوفرودهای زیادی به چشم دیده است.» او با بیان این موضوع در ادامه دلیل تداوم و استمرار حضور کارنگ در عرصه رسانه را پشتکار و جانسختی تیم این هفتهنامه میداند که زندگی و کارشان با کارنگ همراستا شده است.
رضا قربانی، مدیرعامل کارخانه نوآوری رسانه راهکار، در یادداشتی درباره لزوم صحبت از آینده و نه لزوماً آینده کارنگ میگوید. به اعتقاد قربانی، کارنگ مفهوم اقتصاد نوآوری را در سالهای گذشته گسترش داده و وقت آن رسیده تا به جریان آموزش روزنامهنگاری و رسانهنگاری در حوزه اقتصاد نوآوری ایران بپردازد.
او در این یادداشت مینویسد: «کارنگ میتواند دانش روزنامهنگاری و رسانهنگاری در حوزه اقتصاد نوآوری ایران را یک گام به جلو ببرد. متأسفانه در دنیای روزنامهنگاری ایران برخی حوزههای بسیار مهم مغفول ماندهاند.»