کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کارنگ ۱۵۱ منتشر شد
هفدهم مهرماه، همزمان با روز جهانی پست، رویداد «نوآوران لجستیک ایران» به همت کارخانه نوآوری رسانه راهکار در باشگاه آجودانیه برگزار میشود. کارخانه نوآوری رسانه راهکار قصد دارد این رویداد را با حضور مدیران، فعالان، علاقهمندان و کسبوکارهای حوزه لجستیک و استارتاپهای مرتبط با صنعت خردهفروشی برگزار کند. به همین منظور شماره صدوپنجاهویکم کارنگ به موضوع لجستیک اختصاص یافته است.
در سرمقاله این شماره، رضا امیرزاده، دبیر تحریریه کارنگ، به تاریخچه لجستیک در ایران و تغییرات این حوزه همراه با همهگیر شدن اینترنت پرداخته است. او با اشاره به اوضاع فعلی ایران و نقش کسبوکارها در توسعه و نوآوری، از اهمیت ایجاد اکوسیستم فعال در این حوزه گفته است.
در گزارش «همه نوآوران لجستیک ایران زیر یک سقف»، رضا جمیلی، مدیر توسعه کسبوکار کارخانه نوآوری رسانه راهکار، از رویداد نوآوران لجستیک ایران گفته و در ادامه هم گفتوگوهایی از فعالان حوزه لجستیک منتشر شده است.
مهرداد ملکمحمدی، مدیرعامل تاپین، از تأثیر رویداد نوآوران لجستیک در همافزایی فعالان این حوزه و رفع چالش نبود اکوسیستم واحد در این صنعت و فعالیت جزیرهای کسبوکارها در این حوزه گفته است.
حمیدرضا توکلی، مدیرعامل شرکت صاپست، از تاریخچه شرکت و خدماتی که این شرکت با همراهی شرکت ملی پست ارائه میدهد گفته و روش استفاده از این خدمات را توضیح داده است.
رضا مقصودی، مدیرعامل پردازش دادهنگار پارس و رامین سمیعزاده، مدیرعامل جابار؛ سعید ناسوتی، مدیرعامل شرکت پیشرو پست؛ کاوه احسانی، معاون زنجیره ارزش گروه زرینرؤیا؛ حسین غضنفری، قائممقام مدیرعامل باکسیت؛ علی حسینی، مدیرعامل لینکاکسپرس و شهاب افشارکهن، مدیرعامل زپاکسپرس از دیگر فعالان لجستیکی هستند که گفتوگوهایشان در این شماره منتشر شده است.
در نهایت به فضای کسبوکارهای بینالمللی رفته و رویکرد اتحادیه اروپا در مقابل شرکتهای بزرگ فناوری را بررسی کردهایم. همچنین از تغییرات تلگرام گفته و وضعیت شبکه نمایش خانگی در ایران را با شبکههای بینالمللی مقایسه کردهایم.