کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کاهش دستمزد مدیران

رویکرد اینتل در روزهای سخت

رویترز گزارش داد مدیرعامل اینتل و تیم رهبری اجرایی آن در حال کاهش دستمزدها تا ۲۵ درصد هستند، زیرا این شرکت در تلاش است تا در این اقتصاد متزلزل به جلو حرکت کند و از اخراج‌های بیشتر جلوگیری به عمل آورد.

یکی از سخنگویان اینتل گفته که این شرکت تغییرات متعددی را در برنامه پاداش کارکنان برای سال ۲۰۲۳ انجام داده و این بخشی از تلاشی وسیع‌تر برای پیمایش مشکلات اقتصادی کلان و تلاش برای کاهش هزینه‌ها در سراسر شرکت است. این سخنگو افزوده است: «این تغییرات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تأثیر قابل توجهی بر جمعیت اجرایی ما داشته باشد و به حمایت از سرمایه‌گذاری‌ و نیروی کار کلی مورد نیاز برای تسریع تحول و دستیابی به استراتژی بلندمدت کمک می‌کند.»

به گفته رویترز، مدیر اجرایی اینتل، پت گلسینگر با ۲۵ درصد بیشترین کاهش درآمد را داشته و حقوق سایر مدیران ارشد نیز ۵، ۱۰ یا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد. بلومبرگ گزارش داد که این حرکت در حالی انجام می‌شود که سهام اینتل پس از نصف‌شدن ارزشش در سال گذشته، همچنان در حال سقوط است. سهام این شرکت در هفته‌های اخیر و پس از بهبودی نسبت به پایین‌ترین سطح پاییز گذشته، نوسان داشته است.

سایر شرکت‌ها در تلاش برای جلوگیری از اخراج گسترده کارکنان، کاهش دستمزد مدیران را انتخاب می‌کنند. در میان آنها تیم کوک، مدیرعامل اپل است که طبق اسنادی که در اوایل ماه جاری در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت شد، حقوق خود را ۴۰ درصد کاهش داد.

با این حال اینتل در برابر اخراج‌ها کاملاً مقاوم نبوده است. این غول فناوری در اوایل این هفته به مقامات کالیفرنیا هشدار داد که قصد دارد بیش از ۳۴۰ کارمند خود را از پردیس فولسوم خود اخراج کند و اظهار داشت که در حال شناسایی کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری به ازای هر شعبه محلی است.

هدف کاهش دستمزدها، آزادسازی پول نقد در داخل شرکت برای سرمایه‌گذاری در جاهای دیگر با هدف صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد دلاری در سال تا سال ۲۰۲۵ است. اینتل به دنبال برپایی کارخانه‌های تولیدی جدید در ایالات متحده و اروپا و به دنبال رقابت با تولیدکنندگان تراشه است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fxn8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.