کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

گردهمایی کارشناسان امنیت سایبری در جیتکس 2023 / پیش‌بینی خسارت 10.5 تریلیون دلاری جرائم سایبری تا سال 2025

کارشناسان امنیت سایبری از سراسر جهان در جیتکس گلوبال 2023 گرد هم آمده‌اند تا به چالش‌های جرائم سایبری رسیدگی کنند. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 این جرائم سالانه 10.5 تریلیون دلار خسارت به بار بیاورند. باج‌افزارها، جرائم رمزارزی و خطرات هوش مصنوعی مولد از نگرانی‌های کارشناسان امنیت سایبری هستند. این تهدیدات کلیدی مدیران امنیت اطلاعات و متخصصان امنیتی را در عصر دیجیتال درگیر کرده‌اند.

محمد الکویتی، رئیس شورای امنیت سایبری دولت امارات متحده عربی، در یک سخنرانی در نمایشگاه جیتکس تأکید کرد که تحول دیجیتال مانند یک کاتالیزور در همه بخش‌های امارات متحده عربی عمل کرده و همکاری‌ها را بهبود بخشیده است. وی همچنین در مورد کار شورای امنیت سایبری توضیح داد و گفت که این شورا با دیگر نهادهای ذی‌ربط همکاری می‌کند تا از مردم و سازمان‌ها در برابر تهدیدها حفاظت کند. الکویتی افزود: «ما تلاش می‌کنیم تا به طور مستمر نوآوری داشته باشیم و با نهادها، ملت‌ها و دولت‌ها مشارکت کنیم. چشم‌انداز ما ایجاد مکانی عالی برای همکاری، کار و خدمت به کل جهان است.»

در این نمایشگاه، هوآوی هم توانایی‌ها و راه‌حل‌های پیشرو در امنیت سایبری خود را برای سازمان‌ها و کشورهای درحال‌توسعه دیجیتال به نمایش می‌گذارد تا بتوانند با تهدیدات سایبری مقابله کنند. آلویسیوس چونگ، مدیر ارشد امنیت هوآوی در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی، در مورد برخی از خطرات امنیت سایبری در صنعت هوش مصنوعی توضیح داد: «با اینکه هوش مصنوعی مولد می‌تواند امنیت سایبری را افزایش دهد، توانایی ایجاد آسیب‌پذیری‌ها و خطرات را نیز دارد. نیاز است که کسب‌وکارها، دولت‌ها و جامعه به طور فعال به خطرات احتمالی رسیدگی کنند، استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی مولد در امنیت سایبری را تنظیم کنند و چهارچوب‌هایی قوی برای حکمرانی ایجاد کنند.»

آلویسیوس ضمن اعلام حمایت از همکاری بیشتر و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات بین سازمان‌ها برای مبارزه مؤثر با تهدیدات سایبری گفت: «ما باید تلاش‌های خود را بر ایجاد حاکمیت امنیت داده و اتخاذ مدل «دنبال کردن داده‌ها» برای پرداختن به هر فناوری جدیدی که در راه ما قرار می‌گیرد متمرکز کنیم؛ چه فناوری ابری باشد یا هوش مصنوعی.»


 امنیت سایبری در قلب تحول دیجیتال


به‌علاوه در نمایشگاه جیتکس پنلی با عنوان «امنیت سایبری در قلب تحول دیجیتال» با حضور محمد الکویتی؛ عامر شرف، مدیر اجرایی بخش سیستم‌ها و خدمات امنیت سایبری مرکز امنیت الکترونیک دوبی؛ ناتان سواین، مشاور ارشد امنیتی سابق دولت بریتانیا؛ پنگیران داتو شامهری مصطفی، وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات برونئی و عثمان باه، وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتال گامبیا برگزار شد. اعضای این پنل بینش خود را در مورد ایجاد تعادل بین امنیت و نوآوری در عصر دیجیتال به اشتراک گذاشتند. آنها با هم بر اهمیت همکاری نهادهای دولتی و خصوصی و لزوم حفظ سرمایه‌گذاری در امنیت سایبری تأکید کردند. سایبر ولی میزبان هکاتون‌های مختلف و بیش از 500 هکر است که در پنج چالش برای حل مسائل فنی جهانی شرکت می‌کنند.

 سازمان‌های پیشرو در امنیت سایبری از جمله هوآوی، نت‌اسکات، ایست، کسپرسکی، نورتون، پالوآلتو و فورتینت در جیتکس گلوبال 2023 محصولات و راه‌حل‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند تا به سازمان‌ها کمک کنند که از باارزش‌ترین دارایی‌های خود محافظت کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tsdh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.