کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نگاهی به گزارش سال ۱۴۰۱ فلای‌تودی / میانگین رشد ۱۲۹درصدی فروش بلیت در یک سال

آژانس «آبنوس‌گشت تهران» یا همان «فلای‌تودی» فعالیت خود را در زمینه فروش بلیت آنلاین هواپیما از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است. فلای‌تودی این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند در مدت زمانی کوتاه تمام پروازهای موجود را بررسی و در نهایت گزینه مناسب برای خرید بلیت را انتخاب کند.

گزارش سالانه منتشرشده از فلای‌تودی نگاهی دارد بر آنچه در سال 1401 در این کسب‌وکار گذشت و به بررسی آمار فروش، خدمات، محصولات جدید، رفتار کاربران، توسعه منابع انسانی و همچنین چشم‌اندازهای این شرکت می‌پردازد.

در این گزارش به رشد ۱۲۹درصدی فروش بلیت هواپیما و همچنین رشد 340درصدی رزرو هتل داخلی و خارجی در سال 1401 اشاره شده که نشان می‌دهد بازار فروش خدمات گردشگری در ایران تک‌قطبی نیست.


 رشد 129درصدی فروش بلیت هواپیما


براساس گزارش منتشرشده، فلای‌تودی توانسته در بخش پرواز داخلی و خارجی در سال 1401 نسبت به سال 1400، رشدی معادل 129 درصد داشته باشد. رشد فروش بلیت خارجی 179 درصد و بلیت داخلی 79 درصد بوده است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد در بخش فروش هتل داخلی و خارجی نیز فلای‌تودی رشد ۳۴۰درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است. با توجه به آمار، رشد فروش هتل خارجی 208 درصد و هتل داخلی 471 درصد بوده که رقم قابل توجهی نسبت به گذشته محسوب می‌شود.


900 ایرلاین و 1.5 میلیون هتل در دسترس کاربران


در گزارش سالانه فلای‌تودی آمده است: «تعداد 900 ایرلاین خرید بلیت داخلی و خارجی هواپیما، همچنین 1.5 میلیون محل اقامت در سرتاسر جهان در سال گذشته در اختیار کاربران قرار گرفت. علاوه بر این 117 میلیون و 557 هزار و 30 نفر در سال 1401 از این سایت بازدید کردند.»


رشد مخاطبان جوان در فلای‌تودی


در قسمت دیگری از گزارش فلای‌تودی به رشد کاربران اشاره شده است. در سالی که گذشت، خرید بلیت در گروه سنی 25 تا 34 سال در فلای‌تودی رشد 112درصدی داشته است.

همچنین آمار نشان می‌دهد تعداد کاربران خانم نیز افزایش چشم‌گیری نسبت به سال قبل داشته که نه‌تنها استقبال این قشر از خدمات سایت فلای‌تودی را نشان می‌دهد، بلکه نشان از علاقه آنها به سفر و کسب تجربه‌های جدید دارد.


تخفیف باشگاه مشتریان


براساس داده‌های منتشرشده در گزارش فلای‌تودی، تخفیف این پلتفرم در باشگاه مشتریان به کاربران، معادل خرید 35,900 بلیت هواپیمای تهران _ مشهد در سال 1401 بوده است.


رونمایی از سفرکارت در سال 1401


در این گزارش آمده که محصول جدید فلای‌تودی به نام «سفرکارت» هدیه‌ای از جنس سفر به کاربران است. سفرکارت فلای‌تودی برای استفاده از خدمات خرید پرواز و رزرو هتل در این پلتفرم ارائه می‌شود. آمار این گزارش نشان می‌دهد در سال اول رونمایی از این محصول، بیش از 10 هزار عدد سفرکارت برای افراد و سازمان‌ها صادر شده است.


رشد 30درصدی منابع انسانی


در گزارش سالانه 1401 فلای‌تودی، آماری درباره توسعه منابع انسانی این شرکت نیز ارائه شده است. این آمار نشان می‌دهد تعداد کارکنان این شرکت در سال 1401 نسبت به سال قبل از آن، 30 درصد رشد یافته و نسبت کارکنان خانم به آقا 60 درصد به 40 درصد است.

در پایان گزارش فلای‌تودی هم به این نکته اشاره شده که در آینده‌ای نزدیک کاربران می‌توانند علاوه بر سفر هوایی، سفر با قطار را نیز تجربه کنند. همچنین خدماتی مانند ویزا و تور نیز به محصولات این شرکت گردشگری اضافه خواهد شد.

گزارش کامل عملکرد فلای‌تودی در سال 1401 را از اینجا دانلود و مطالعه کنید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/q2ho
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.