کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

گزارش‌ کارنگ از روز اول کنگره جهانی موبایل (MWC) / رویدادی برای نمایش آخرین دستاوردهای حوزه فناوری

رسول صیقلی / رویداد بزرگ کنگره جهانی موبایل (MWC)، امسال هم مثل هر سال به شهر زیبای بارسلونا بازگشته و از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ فوریه، میزبان علاقه‌مندان و فعالان حوزه فناوری از سراسر دنیاست. این نمایشگاه که به‌عنوان قطب اصلی فناوری‌های نوین شناخته می‌شود، ده‌ها هزار بازدیدکننده از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، اپراتورهای موبایل و شرکت‌های بزرگ و کوچک فناوری را به خود جذب کرده است.

روز اول جای‌جای نمایشگاه پر از اخبار و رویداد بود و شاهد معرفی محصولات جدید و جذابی از گوشی‌های هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ‌ها و گجت‌های پوشیدنی بودیم. آنر و شیائومی، گوشی‌هایی را که پیش‌تر تنها در بازار چین عرضه شده بود به صحنه جهانی آورده بودند. لنوو نیز با معرفی مجموعه جدیدی از لپ‌تاپ‌هایش، نویدبخش نوآوری‌هایی در این حوزه بود و وان‌پلاس با بازگشت به بازار ساعت‌های هوشمند و معرفی وان‌پلاس واچ ۲، نشان داد که قصد دارد جایگاه خود را در این حوزه محکم‌تر کند.

اوپو از عینک هوشمندی رونمایی کرد که با گوشی‌های اوپو همگام‌سازی می‌شود و امکاناتی نظیر پخش موسیقی، نمایش اطلاعات و برقراری تماس‌های صوتی را فراهم می‌آورد.

گوگل نیز با به‌روزرسانی‌های جدید در اندروید و اپلیکیشن‌های خود، تلاش دارد تجربه کاربری را به سطحی جدید ببرد. ازجمله اضافه کردن چت‌بات جمینی به برنامه پیام‌رسان خود که قرار است تجربه‌ای نوین در ارتباط با هوش مصنوعی ارائه دهد.

در این میان، چندین دستگاه و ایده مفهومی نیز نظرها را به خود جلب می‌کرد. احتمالاً برخی از آنها پس از پایان نمایشگاه، دوباره به آزمایشگاه‌ها و بخش‌های تحقیق و توسعه صنعت بازگردند. لپ‌تاپی با صفحه نمایش شفاف نمونه‌ای از این دست محصولات بود.

بدون شک، کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ صحنه‌ای است برای نمایش آخرین دستاوردها و پیشرفت‌ها در عرصه فناوری و ما اینجا هستیم تا از نزدیک شاهد این نوآوری‌ها باشیم و آنها را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید تا از جدیدترین اخبار و رویدادها در دنیای فناوری باخبر شوید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bb5h
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.