رسانه اقتصاد نوآوری ایران

گوریلاز ۱۰ دقیقه‌ای!

استارتاپ آلمانی که روی تحویل سریع خرید آنلاین خواربار تمرکز دارد وارد آمریکا می‌شود.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

استارتاپ آلمانی ۱۰دقیقه‌ای «گوریلاز» به آمریکا ورود می‌کند. استارتاپ خواربارفروشی آنلاین آلمانی گوریلاز، تحویل ۱۰دقیقه‌ای خواربار خود را به ایالات متحده می‌آورد و وارد یک نبرد شدید برای برهم‌زدن صنعت ۱۰۰ میلیارد دلاری خواربارفروشی آنلاین می‌شود.

استارتاپ تحویل خواربار گوریلاز که در اروپا رقابت می‌کند، مواد غذایی را ظرف مدت ۱۰ دقیقه تحویل می‌دهد و قرار است با رقبای متعددی در ایالات متحده از جمله استارتاپ‌هایی مانند Gopuff، اینستاکارت و دوردش، رقابت کرده و دست‌وپنجه نرم کند.

وقتی «کاگان سومر»، مدیرعامل استارتاپ تحویل سریع کالای گوریلاز به فضای تحویل مواد غذایی در ایالات متحده نگاه می‌کند، نگران صنعت فوق‌رقابتی تحت سلطه اینستاکارت نیست. این استارتاپ یک‌ساله مستقر در آلمان، دوشنبه اعلام کرد قصد دارد خدمات ۱۰دقیقه‌ای تحویل مواد غذایی خود را به ایالات متحده (جایی که او توسط بسیاری از رقبای جدید احاطه خواهد شد) بیاورد.

گوریلاز در نیویورک با کسب‌وکارهای مشابهی مانند Fridge No More و JOKR مواجه است که هر دو وعده تحویل در حدود ۱۵ دقیقه را می‌دهند.

سومر در مصاحبه‌ای اختصاصی گفته است: «هدف گوریلاز، تغییر نحوه خرید مصرف‌کنندگان برای خواربارفروشی؛ به‌خصوص در مورد خرید عمده به سبک فروشگاه‌هایی چون کاستکو است.»

سومر معتقد است گوریلاز می‌تواند عادت ذخیره‌سازی مواد غذایی آمریکایی‌ها را تغییر دهد. سومر در این‌ باره گفته است: «احتمالاً ۷۰ درصد از افرادی که یک بار از گوریلاز استفاده ‌کنند، دوباره از آن استفاده خواهند کرد.» همان‌طور که او در اروپا آموخته‌، مشتریان پس از اینکه «طعم راحتی» را بچشند، به‌ طور طبیعی خود را با آن سازگار می‌کنند.

از ۳۰ می، ناوگان پیک دوچرخه‌های مشکی‌پوش این شرکت، محله‌های منتخب بروکلین را احاطه خواهند کرد. مدیر اجرایی گوریلاز از علاقه‌مندان به دوچرخه است. شرکت او کالاها را با استفاده از دوچرخه به مشتریان و سفارش‌دهندگان تحویل می‌دهد.

این کارآفرین صنعت لجستیک تأکید می‌کند: «عاشق مدل‌های تجاری «مستقیم به مصرف‌کننده» یا DTC است. او گفته دریافت بازخورد فوری از مصرف‌کنندگان، باعث می‌شود کسب‌وکارها پیشرفت کنند.

سومر سال گذشته گوریلاز را در آلمان راه‌اندازی کرد. او نام این شرکت را از کلمه گوریل گرفت؛ چراکه به اعتقاد او مفهومی که این کسب‌وکار در پی آن است، مانند یک گوریل قوی «جسورانه» و «اصیل» است. او با خنده می‌گوید در ابتدا همه از آن متنفر بودند، اما در نهایت راه خود را پیدا کرد. او تیم خود را متقاعد کرد که گوریلاز نام یک مدل کسب‌وکار «فوق‌العاده متحول‌کننده» است.

گوریلاز فعالیت‌های خود را به ۲۵ شهر با بیش از ۸۰ انبار در آلمان، هلند، انگلستان و فرانسه گسترش داده ‌است. این شرکت قصد دارد در ماه می خدمات خود را در ایتالیا نیز گسترش دهد و از تابستان امسال شهرهای بیشتری از ایالات متحده و کشورهای اروپایی را در بر گیرد.

در اروپا، گوریلاز با Flink مستقر در برلین، سرویس تحویل کالای گتیر ترکیه و سرویس تحویل ۱۰دقیقه‌ای Dija رقابت می‌کند. در ماه مارس، گوریلاز ۲۹۰ میلیون دلار در سرمایه‌گذاری سری B توسط صندوق سرمایه‌گذاری Coatue جذب سرمایه کرده است. این افزایش سرمایه در حال حاضر بودجه توسعه سریع این شرکت در ایالات متحده و اروپا را تأمین خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2up2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.