گوگل در مسیر دستیابی به هوش مصنوعی کدنویس!

درباره پروژه مخفی گوگل

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گوگل جدیداً یک پروژه مخفی را برای آموزش کدنویسی کلید زده است. این پروژه در راستای حرکت گوگل به سمت «هوش مصنوعی مولد» است. این حرکت می‌تواند پیامدهای عمیقی برای آینده گوگل و توسعه‌دهندگان که کدنویس هستند، داشته باشد. به‌عبارتی اگر آن‌گونه که گوگل به دنبال آن است این پروژه موفق شود، احتمالاً در آینده کدنویسی و برنامه‌نویسی از اساس دگرگون خواهد شد یا حتی در یک حالت آخرالزمانی دیگر به کدنویس‌ها و خدمات‌شان نیازی نخواهد بود. پلتفرم‌هایی به بازار خواهند آمد که با هوش مصنوعی خودشان کدنویسی خواهند کرد!

هوش مصنوعی مولد یا بهتر است بگوییم فناوری که از الگوریتم‌ها برای ایجاد تصاویر، ویدئوها و موارد دیگر استفاده می‌کند، اخیراً به داغ‌ترین مسئله سیلیکون‌ولی تبدیل شده است. هدف از هوش مصنوعی مولد کاهش نیاز به کدنویسی و به‌روزرسانی کدها توسط افراد و در عین حال حفظ کیفیت کدهاست. نتیجه کار هوش مصنوعی مولد به احتمال زیاد تأثیر بسزایی بر کار مهندسان انسانی در آینده خواهد داشت.

یکی از کارمندان سابق گوگل که از این پروژه مخفی خبر دارد، می‌گوید: «هوش مصنوعی مولد در ابتدا در پاسخ به این سؤال طراحی شد که چگونه بدون استخدام این‌همه مهندس نرم‌افزار می‌توانیم کدهای خود را به‌روز کنیم؟» او ادامه می‌دهد: «اوایل اسم این پروژه پیچ فورک بود، اما بعداً به آزمایشگاه‌های گوگل منتقل شد. انتقال این پروژه به آزمایشگاه نشان می‌دهد که چقدر برای رهبران گوگل اهمیت داشته و احتمالاً با یک برنامه بلندمدت طرف هستیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/9poq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.