رسانه اقتصاد نوآوری ایران

یا بیمه ندارید یا پولش را خودتان بدهید!

افزایش هزینه‌های بیمه درمانی در کنتیکت آمریکا صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک را زمین‌گیر می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

از آنجا که طبق قوانین جدید، هزینه مزایای سلامتی در ایالت کنتیکت آمریکا افزایش می‌یابد، کسب‌وکارها و سازمان‌های غیرانتفاعی بودجه‌ها را ارزیابی می‌کنند تا تعیین کنند چقدر می‌توانند مزایای کارمندان را در این خصوص افزایش دهند.
فرد کارستنسن، مدیر این پروژه می‌گوید: «در نظر بگیرید هزینه مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا چقدر موقعیت رقابتی ما را ضعیف می‌کند.

کسب‌وکارها و مالیات‌دهندگان در هیچ کشور دیگری نباید این هزینه هنگفت را متحمل شوند؛ این امر آمریکا را با ضرر 7 تا 10 درصدی نسبت به سایر کشورها مواجه می‌کند. در عین حال، میانگین سلامت آمریکایی‌ها (و امید به زندگی) ضعیف‌تر از سایر کشورهای توسعه‌یافته است و همین امر باعث می‌شود بهره‌وری کمتری داشته باشیم. هزینه‌هایی که ما با این سیستم مراقبت‌های بهداشتی به خود تحمیل می‌کنیم، ظاهراً بی‌پایان است.»

اندرو مارکوفسکی، مدیر ایالتی فدراسیون ملی تجارت مستقل کنتیکت، گفت که این بدترین زمان برای اضافه کردن بار دیگری بر دوش صاحبان مشاغل کوچک است.

مارکوفسکی افزود: «آخرین نظرسنجی فدراسیون ملی تجارت مستقل نشان می‌دهد که صاحبان مشاغل کوچک که انتظار شرایط کسب‌وکار بهتر را در شش ماه آینده دارند، با این قانون سطح امیدواری‌شان نسبت به بهبود شرایط در آینده به پایین‌ترین سطح ثبت‌شده در 49 سال اخیر می‌رسد. علاوه بر این، صاحبان مشاغل کوچک با تورم، مشکلات استخدام کارگران و مشکلات زنجیره تأمین دست‌وپنجه نرم می‌کنند.»

هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی برای چندین دهه سریع‌تر از نرخ تورم افزایش یافته است. کارستنسن گفت واضح است که بسیاری از مشاغل کوچک‌تر نمی‌توانند بیمه درمانی ارائه دهند و بخش فزاینده‌ای از مشاغل کوچک‌تر به پوشش بیمه‌ای کارکنان خود خاتمه می‌دهند. دیگران سهمی را که کارمندان باید بپردازند، افزایش می‌دهند و برنامه‌هایی را به همان اندازه که اوباماکر اجازه می‌دهد، ارائه می‌دهند.

مارکوفسکی گفت: «صاحبان مشاغل کوچک کنتیکت همچنان با چالش ارائه پوشش بیمه درمانی مقرون‌به‌صرفه برای کارکنان خود مواجه هستند. از زمان تصویب قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه، صاحبان مشاغل کوچک ما با کمتر از 50 کارمند به طور متوسط 42 درصد افزایش یافته‌اند، اما تعداد مشاغل کوچک ارائه‌دهنده پوشش بیمه درمانی به 31 درصد کاهش رسیده‌اند.»

با بالا رفتن نرخ‌های پوشش، معمولاً کارفرمایان بخشی از هزینه‌های اضافی را به دوش کارکنان می‌اندازند. شرکت‌ها مجبور شده‌اند یا هزینه‌های اضافی را تقبل کنند یا شرکت را سرپا نگه دارند و این پول را از کارمندان خود بگیرند.
کارستنسن گفت: «روزبه‌روز بر تعداد کسب‌و‌کارهایی که هزینه پوشش بیمه‌ای را نمی‌پذیرند، افزوده می‌شود. واقعاً هیچ راه‌حل درستی برای این مشکل وجود ندارد.»

مارکوفسکی گفت: «نکته اصلی این است که مشاغل کوچک به بیمه درمانی‌ای نیاز دارند که مقرون‌به‌صرفه، منعطف و قابل پیش‌بینی باشد. این به معنای راه‌حل‌های مبتنی بر بازار و همچنین بررسی هزینه‌های اساسی مراقبت است.

فدراسیون ملی تجارت مستقل از قوانینی حمایت می‌کند که مقررات دست‌و‌پاگیر کنتیکت را کاهش دهد تا امکان ایجاد برنامه‌های سلامت انجمن مطابق با قوانین فدرال فراهم شود؛ قوانینی در راستای ارائه گزینه‌های دیگر به برخی از صاحبان مشاغل کوچک برای خرید بیمه درمانی.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/gzxx
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.