کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
لسآنجلس در ۵۰ سال گذشته محل فروشگاه اصلی شرکت نایکی بوده است. نایک در لسآنجلس رویکرد تجاری متنوعی را در پیش گرفته است و سبکهای خردهفروشی، سرمایهگذاریهای اجتماعی و دفاتر کارکنان را با هم ترکیب کرده است. تأکید ویژه بر میزبانی لسآنجلس از سوپر باول به نایکی این فرصت را میدهد تا رشد استراتژی خود را برجسته کند.
ونسا گارسیا بریتو، معاون ارتباطات نایکی در آمریکای شمالی میگوید: «رویدادهای جهانی عالی هستند، زیرا انرژی بسیاری با خود به ارمغان میآورند و بستری برای اتصالاند. اتصال مصرفکنندگان به محصول همیشه یک هدف است. نایکی این کار را در لسآنجلس با تنوع گزینههای خردهفروشی در ۱۰ فروشگاه انجام میدهد.
نایک بهتازگی دفتر مرکزی جدید خود را در لسآنجلس برای کارکنان افتتاح کرده است؛ یک پردیس ۶۵ هزار فوت مربعی که آن را به یکی از بزرگترین دفاتر مرکزی این برند مستقر در اورگان تبدیل میکند.»
مفهوم نایکی لایو در لسآنجلس آغاز شد. فروشگاهها در مجموعه نایکی دارای دیجیتالیترین طراحی هستند و خدمات آفلاین آن به مصرفکنندگان امکان خرید آنلاین، تحویل از فروشگاه و مرجوعی دیجیتال را میدهد. اعضای نایک همچنین میتوانند برای دریافت توصیههای مربوط به محصول، جلسات پیامک انفرادی را با کارکنان داشته باشند یا برای دیدن جدیدترین سبکهای خردهفروشی به فروشگاه بروند.
گارسیا بریتو میگوید نایکی همچنین از برنامه کمک مالی خود برای اهدای پول به جامعه استفاده میکند که با کمک کارکنان توزیع میشود. این فروشگاه سالانه ۵۰ هزار دلار کمک مالی ارائه میدهد.
او میگوید که داشتن راههای متعدد برای تعامل با مصرفکننده در بازار نایکی، اعم از آنلاین، یک فروشگاه متصل یا در فروشگاه خردهفروشی سنتی، میتواند بهسادگی مشتریان را به نایکی متصل نگه دارد. در لسآنجلس ۸۲ درصد از جوانان حداقل یک ورزش انجام میدهند، پس انگیزه بیشتری برای ارتباط با این برند دارند. گارسیا بریتو میگوید: «شما باید تجربیات خود را بر اساس شرایط خود تنظیم کنید. شما باید تصمیم بگیرید که چقدر میخواهید با جامعه در ارتباط باشید و کدام جامعه و چه نوع رابطهای را میخواهید.»