رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رقابت تنگاتنگ دو غول خرده‌فروشی

آیا والمارت پلاس می‌تواند آمازون پرایم را کنار بزند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

برای سال‌ها، تنها یک سایت و یک سرویس بر دنیای خرید راحت سلطه داشته: آمازون پرایم. با این حال، مزیت تحویل یکی، دو روزه بسته‌ها برای این غول خرده‌فروشی هزینه داشت و تا به حال این هزینه فقط بالا رفته است.

آمازون پرایم در سال 2005 و در ابتدا با هزینه 79 دلار در سال راه‌اندازی شد و طیف وسیعی از گزینه‌های تحویل رایگان و سریع را برای خرید از آمازون و با توجه به مکان خاص شما ارائه می‌داد.

با این حال، هزینه سالانه عضویت آمازون پرایم به‌تازگی از 119 دلار به 139 دلار افزایش یافته است که یک جهش تقریباً 17 درصدی را نشان می‌دهد.

اما اگر بتوانید یک سال دیگر از پرداخت این هزینه طفره روید، ممکن است بتوانید گزینه‌های جالب دیگری برای صرفه‌جویی در خرید داشته باشید؛ مانند تخفیفی قابل توجه در خدمات تحویل خرده‌فروش رقیب، در صورت داشتن کارت پلاتینیوم امریکن اکسپرس.

والمارت پلاس چیست؟
والمارت سرویس اشتراک تحویل سریع خود را با نام والمارت پلاس در سال 2020 معرفی کرد و وعده تحویل سریع و رایگان صدها هزار مورد از این فروشگاه را داد. هزینه آن 95/12 دلار در ماه به اضافه مالیات فروش محلی است.

با این حال، اواخر سال گذشته کارت پلاتینیوم امریکن اکسپرس شروع به ارائه اعتبار 155 دلاری به دارندگان کارت عضویتِ والمارت پلاس کرد که اساساً هزینه‌های پرداختی این سرویس را برای اکثر افراد به حدود صفر کاهش داد.

والمارت پلاس ارسال رایگان روز بعد و دو روزه اقلام از والمارت دات کام را بدون نیاز به خرید طبق حداقل هزینه مورد نظر فروشگاه ارائه می‌دهد. اعضا همچنین امتیاز صرفه‌جویی در سوخت دریافت می‌کنند؛ پنج سنت تخفیف در هر گالن در ایستگاه‌های والمارت، مورفی و برخی از دیگر ایستگاه‌ها.

علاوه بر این، این سرویس شامل تحویل رایگان از فروشگاه محلی والمارت برای سفارش‌های ۳۵ دلاری یا بیشتر است. اما در اینجا مهم است که توجه داشته باشید اگر فروشگاه والمارت در نزدیکی شما نباشد، نمی‌توانید از مزایای تحویل فروشگاه استفاده کنید.

مثلاً اگر فردی در شهر نیویورک ساکن باشد، نزدیک‌ترین فروشگاه والمارت به او در آن سوی رودخانه هادسون، حدود 12 مایل دورتر است. بنابراین اشتراک والمارت پلاس این فرد، شامل سرویس تحویل فروشگاه نمی‌شود. با این حال، حتی اگر در نزدیکی یک فروشگاه فیزیکی والمارت زندگی نکنید، ارسال رایگان روز بعد و دو روزه والمارت، یک پیشنهاد عالی است که می‌تواند حتی با اشتراک آمازون پرایم رقابت کند.

اما مانند بسیاری از اشتراک‌ها، والمارت پلاس احتمالاً تنها در صورتی ارزش هزینه سالانه را دارد که بخواهید اغلب از این خرده‌فروش خرید کنید. البته همان‌طور که گفته شد، خرید با کارت پلاتینیوم امریکن اکسپرس، باعث رایگان شدن این سرویس می‌شود. هزینه سالانه والمارت پلاس 98 دلار است، اما با پرداخت صورت‌حساب ماهانه، با استفاده از کارت پلاتینیوم برای پرداخت، کاربران خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

اما آیا واقعاً والمارت پلاس می تواند آمازون پرایم را کنار بزند؟ در برخی موارد ممکن است. برای بعضی از افراد در مکان‌هایی که فروشگاه‌های فیزیکی والمارت زیادی وجود دارد، این احتمالاً یک امتیاز بسیار مفید است. اما برای کسی که ساکن محله‌ای بدون فروشگاه فیزیکی والمارت در نزدیکی آن است، سود چنین انتخابی به مراتب کمتر خواهد بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nq55
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.