۳۸ هزار؛ کانال تعیین‌کننده بیت‌کوین

تحلیل هفتگی بازار ارزهای دیجیتال که نشان می‌دهد ممکن است روند نزولی قیمت‌ها ادامه‌دار باشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

وضعیت بازار در ماه می (اردیبهشت) سال‌های گذشته، عمدتاً صعودی بوده است. امسال اما، بازار شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند و بازدهی بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ همچنان منفی است. با این اوصاف، آیا عملکرد خوب قیمت در ماه می سال‌های گذشته، این بار هم تکرار می‌شود؟ بیت‌کوین روز گذشته و به‌دنبال سقوط قیمت‌ها در بازار جهانی سهام، از اوج 40.200 دلاری خود یک حرکت نزولی جدید را آغاز کرد.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در هفته گذشته


عملکرد بیشتر آلت‌کوین‌های مطرح بازار در ۲۴ ساعته گذشته بدتر از بیت‌کوین بوده که نشان می‌دهد با تشدید نوسان‌ها در بازار، میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران هم کاهش یافته است. برای مثال، اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بیش از پنج درصد کاهش قیمت داشته و اولنچ نیز سقوطی شش‌درصدی را تجربه کرده است؛ این در حالی است که بیت‌کوین در مدت مشابه چیزی حدود چهار درصد از ارزش خود را از دست داده است.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته


شاخص بورسی «S&P500» نیز روز جمعه با سقوط مواجه شد و اکنون در آستانه بدترین شروع سالانه خود از ۱۹۴۲ دلار قرار دارد. در همین حال، قیمت طلا در بازارهای جهانی در ۲۴ ساعت گذشته رشد کرده و همچنان جهش شش‌درصدی شش ماه گذشته آن دست‌نخورده باقی مانده است.

عملکرد بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون در مقایسه با شاخص بورسی S&P500 و طلا ضعیف‌تر بوده است. با این حال، همان‌طور که از نمودار زیر پیداست، این ارز دیجیتال در این بازه زمانی چهارماهه بازدهی بیشتری از اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا داشته است.

بازارهای مالی به‌طور کلی از ابتدای سال ۲۰۲۲ درگیر فضای پرریسکی بوده‌اند که از افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب (در مسئله جنگ اوکراین) و عوامل کلان اقتصادی نشئت گرفته است. روند قیمتی بیت‌کوین از ابتدای سال جاری میلادی، پرنوسان و بدون یک جهت مشخص بوده و محور میانی این نوسانات نیز سطح 40.000 دلار است.

با وجود بازدهی منفی بیت‌کوین از ابتدای امسال، قیمت بیت‌کوین همچنان ۱۶ درصد بیشتر از کف 33.000 دلاری است که در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) به ثبت رسید.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته

این در حالی است که شاخص S&P500 اکنون در پایین‌تر سطح خود از ابتدای سال ۲۰۲۲ قرار دارد. داده‌های مربوط به بازارهای آتی و کاهش تقاضا برای خرید تتر، نشان می‌دهد که ممکن است روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال ادامه‌دار باشد و قیمت‌ها هم در ادامه به سطوح پایین‌تر سقوط کند.

به گزارش کوین‌تلگراف و به نقل از سایت «ارز دیجیتال»، شاخص ارزش بازار ارزهای دیجیتال در سه ماه گذشته بالای یک خط روند صعودی در نوسان بوده است. سطح 1.75 تریلیون دلار آخرین حمایتی است که سه روز پیش و در ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) مورد آزمایش قرار گرفت. آزمایش این حمایت با سقوط بیت‌کوین به سطح 38.000 دلار و کاهش قیمت اتریوم تا 2.800 دلار همزمان بود.

روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته


ارزش بازار ارزهای دیجیتال در هفت روز گذشته 3.5 درصد کاهش یافته و در این میان بیشترین کاهش قیمت مربوط به توکن‌های ریپل (18.8 سقوط)، کاردانو (10.2 درصد سقوط) و پولکادات (9.7 درصد سقوط) بوده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/c6a5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.