کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کسبوکارهای آنلاین در اعتراض به تفکیک اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی، بیانیهای را منتشر کردند. آنها تصمیم اخیر وزارت صمت برای تفکیک اتحادیه کسبوکارهای مجازی را موجب نگرانی فعالان این حوزه عنوان کرده و خواستار توقف این تصمیم شدند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «به طور قطع کسبوکارهای آنلاین نسبت به تخصصی شدن فعالیت اتحادیه موافقاند ولی این روش و تفکیک را الزاماً راه حل مناسبی ندانسته و چه بسا آن را آغازگر مشکلات عدیده دیگری میدانند.»
در بین امضاکنندگان این نامه، نام کسبوکارهایی چون آپارات، اسنپ، ایمالز، تخفیفان، دیجیکالا، سفرمارکت، سینماتیکت، شیپور، صباویژن، علیبابا، کافهبازار، فیلیمو، کارنامه، مدیانا و… دیده میشود.
