رسانه اقتصاد نوآوری ایران

20 میلیون دلار برای خانه‌ای در حیاط خلوت

استارتاپ آبودو جذب سرمایه کرد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

نیاز به مسکن باکیفیت و ارزان در همه جای دنیا وجود دارد، آبودو (Abodu)، سازنده واحدهای اقامتی پیش‌ساخته، یکی از این استارتاپ‌‎های نوآور است که اخیرا توانسته از نروست ونچرز 20 میلیون دلار سرمایه جذب کند.
طبق اصلاحات قانون ایالت کالیفرنیا، واحد‌های مسکونی می‌توانند ساده‌تر از قبل اقامتگاه‌های موقتی را در حیاط خلوت خود داشته باشند. قبل از اصلاح قوانین، ایجاد اقامتگاه در واحد‌های مسکونی با سختگیری‌های زیادی همراه بود.

آبودو در ردوودسیتی کالیفرنیا مستقر است. این استارتاپ از سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرده و مزیت رقابتی خود را کمک به مشتریان برای اخذ مجوز ایجاد اقامتگاه از مراجع قانونی می‌داند. جان گری و اریک مک اینرنی، بنیان‌گذاران آبودو، می‌گویند فرایند ارزان‌تر و سریع‌تری را نسبت به سایر مدل‌های ساخت‌و‌ساز ابداع کرده‌اند. به ادعای آن‌ها ساخت‌و‌نصب این اقامتگاه‌های پیش‌ساخته فقط 10 درصد زمان و هزینه روش‌های مرسوم خرج برمی‌دارد.

محصول آبودو با نامADU در سه کلاس مختلف و متراژهای متفاوت ارائه می‌شود. استودیو، اتاق خواب یک و دونفره، آشپزخانه و حمام و… مشتری همه این‌ها را می‌تواند بر اساس فضا، بودجه و نیاز خود انتخاب کند. جان گری در مورد نحوه قیمت‌گذاری می‌گوید: قیمت‌ها از 190 هزار دلار شروع می‌شود، اما متوسط هزینه پروژه در همه اندازه‌ها حدود 230 هزار دلار است، با احتساب مجوزها و کارمزد نصب.

گری می‌گوید: ما نمی‌خواستیم چرخ را مجددا ابداع کنیم. اما می‌خواستیم بهتر و سریع‌تر باشیم. آبودو با مدل دارایی سبک کار می‌کند و هیچ کارخانه‌ای ندارد. در عوض، این استارتاپ شبکه‌ای از «شرکا»ی کارخانه‌ای در سراسر ایالات متحده غربی ایجاد کرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/yfnm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.