کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
یکی از مواردی که کاربران بیشتری را هر روز به سمت استفاده از شبکههای اجتماعی سوق میدهد، مسئله تطبیق و تکامل این شبکهها بر اساس تغییر مصرفکننده است. در حقیقت رشد رسانهها و شبکههای اجتماعی حالا به ما نشان میدهد که برندها نقش مهمی در این پلتفرمها ایفا میکنند. چیزی که بیشتر از همه توجه مصرفکنندگان این پلتفرمها را به خود جلب میکند، قابلیت اتصال به برندها از طریق همین شبکههاست.
برندها به چند دلیل مهم به سمت شبکههای اجتماعی میروند؛ دسترسی به مصرفکنندگان، تجربه خرید متفاوت برای خریداران و رونق تجارت الکترونیک از مهمترین این دلایل است. اما چطور میتوان از این رسانههای کارآمد و بهروز برای رشد برند استفاده کرد؟
اولین مسئله، تمرکز روی محصولات محبوب، اما کمهزینه است. این را به خاطر داشته باشید که مردم صرفاً برای خرید از یک برند وارد شبکههای اجتماعی نمیشوند. آنها دوست دارند عکاسی فوقالعاده این شبکهها را ببینند و با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. بیشتر این کاربران بهدنبال خرید بزرگ نیستند. برند شما میتواند از این مسئله استفاده کند و محصولاتی را ارائه دهد که میداند پیش از این تجربه شده است.
مسئله دیگر استفاده از پلتفرمی مثل اینستاگرام برای ایجاد یک فروشگاه است. خود اینستاگرام اعلام کرده که ۶۰ درصد کاربران بلافاصله بعد از دیدن یک چیز و الهامگرفتن از آن، برای خرید اقدام میکنند. این نکته را در خاطر داشته باشید که اگر محصول شما خاصیت بصری دارد، حضورتان در اینستاگرام مفیدتر خواهد بود.
نکته دیگر اینکه مصرفکنندگان وقتی تجربه خریدشان شخصی شود، هزینه بیشتری میکنند. از اینرو بهتر است در صورت امکان از ربات چت استفاده کنید تا بتوانید بهصورت مستقیم با کاربر در ارتباط باشید.