کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

از مقابله با استرس تا شناسایی مشتری و فنون مذاکره در دوره آموزشی روان کسب‌وکار

دوره آموزشی روان کسب‌وکار و ارتباط با مشتریان با استقبال مجموعه‌های بزرگ فین‌تک ایران برگزار شد.

دوره آموزشی روان کسب‌وکار و ارتباط با مشتریان با حضور فعالان اقتصاد نوآوری ایران برگزار شد. برگزارکنندگان این دوره پیش‌بینی می‌کنند این برنامه تجربه مفیدی برای همکاران صنعت فناوری مالی، بانکی، پرداخت و اپراتوری خواهد بود. در روز اول این دوره مباحثی درباره استرس، مشتری و فنون مذاکره مطرح شد.

به گزارش «کارنگ»، سرفصل‌های روان کسب‌وکار در این دوره شامل موارد زیر است:

مقدمه‌ای بر روان کسب‌وکار و اهمیت آن، تکنیک‌های ارتباطی مؤثر با مشتریان، نیازسنجی کسب‌وکار و انتخاب مدل کسب‌وکار، روش‌های حل مسئله در کسب‌وکار، روش‌های پیشگیری از فرسودگی و خستگی در کسب‌وکار، چالش نوآوری در کسب‌وکار، شکل دادن به مدل کسب‌وکار، تحقق بخشیدن به برنامه‌ها، توانایی رهبری به طور کلی و به‌عنوان یکی از مهمترین مهارت‌ها در موفقیت کسب‌وکارها، توانایی مذاکره و مهارت‌های مذاکره به منظور بهبود روابط و نتایج برای کسب‌وکار، توانایی‌های مدیریتی جهت مدیریت کسب‌وکار، به‌عنوان مثال مدیریت زمان، تصمیم‌گیری، رهبری و مدیریت منابع انسانی و توصیه برای نوآوری کسب‌وکار.


مدرسان دوره


مریم قدس گلشن

مارال میرزایی، مدیر واحد ارتباط با مشتریان بانک پاسارگاد، مریم قدس گلشن، مدیر توسعه کسب‌وکار جیرینگ و اکرم مهدوی، مشاور توسعه کسب‌وکار و امور مشتریان، مدرسان این دوره هستند. این دوره در سالن کنفرانس شرکت پرداخت نوین آرین برگزار می‌شود.


مقابله با استرس


مریم قدس گلشن

در جلسه اول این برنامه مریم قدس گلشن از آسیب‌های وجود استرس صحبت کرد و گفت: «باید تلاش کنید استرس را از خود دور کنید چون هم روی زندگی اثر دارد و هم روی کار.»

او همچنین با بررسی ویژگی‌های کمال‌گرا‌ها گفت: «کمال‌گرایی خوب نیست. چون کمال‌گرا‌ها ترسو و حسود هستند. نقطه مقابل کمال‌گرایی، عملگرایی است و اگر می‌خواهید عملگرا باشید، باید استرس خود را کنترل کنید. وقتی استرس و کمال‌گرایی را کنار بگذارید، به رشد و اصلاح مجدد می‌رسید.»

مدیر توسعه کسب‌وکار جیرینگ، رمان خواندن و افزایش دایره لغات را یکی دیگر از راه‌های مقابله با استرس خواند.


مشتری‌شناسی


مارال میرزایی

مارال میرزایی، مدرس دیگر این دوره بود. او به اهمیت مشتری در کسب‌وکار‌ها اشاره کرد و گفت: «بازاریابی در یک قرن اخیر تغییر کرده است. بازاریابی در ابتدای قرن با هدف محصول‌گرایی بود. بعد هدف تبدیل شد به بازارگرایی، بعد مشتری‌گرایی و امروز هم رفاه‌گرایی هدف اصلی بازاریابی محسوب می‌شود. اینها هر کدام تعریف متفاوتی از مشتری و بازار ارائه می‌کردند. امروز دوره رفاه‌گرایی است. به این معنا که مسائل اجتماعی مثل محیط زیست، ژنتیک و جلوگیری از تولید کالا‌های مضر نظیر سیگار، مشروبات الکلی و غیره پررنگ شده و در این دوره توجه ویژه‌ای به تأمین رفاه اجتماعی شده است.»

وی مشتری را به این صورت تعریف کرد که هر فرد، گروه یا سازمانی که با آن تبادل ارزش می‌کنید، مشتری است. سپس به دسته‌بندی مشتری‌ها و راه‌های ارتباط گرفتن با آنها پرداخت.


چطور مذاکره کنیم؟


اکرم مهدوی

در قسمت سوم این دوره آموزشی اکرم مهدوی به موضوع مذاکره و مذاکره‌کننده در کسب‌وکار‌ها پرداخت. او مذاکره‌کنندگان را به چند گروه مثل تمسخرگر، بازپرس، با ظاهر موجه، تفرقه‌افکن و کودن تقسیم کرد و سپس به راهکار‌های مختلف برای مذاکره با هر دسته از این افراد پرداخت.

مهدوی سپس به روش مذاکره برد_ برد به‌عنوان بهترین نوع مذاکره اشاره کرد و با بررسی ابعاد و تعریف این مذاکره گفت: «مذاکره برد_ برد با افراد مختلف نیازمند تمرین و بررسی روش‌های مختلف مذاکره است.»

این دوره آموزشی در سه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت. در پایان دوره گواهی آموزشی از سوی مؤسسه آموزش عالی آزاد ارژنگ به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد. در ادامه تصاویری از این برنامه را مشاهده می‌کنید:

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wgey
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.