کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بهبود تجربه مشتری

چند پیشنهاد برای اینکه مشتریان وب‌سایت شما را برای خرید کالاهای خود انتخاب کنند

بر اساس نظرسنجی شاخص انرژی مصرف‌کننده و خرده‌فروشی فارستر در اکتبر ۲۰۲۲، تقریباً یک‌چهارم بزرگسالان فعال در فضای آنلاین در ایالات متحده انتظار دارند برای فصل تعطیلات ۲۰۲۲ بیشتر از سال ۲۰۲۱ هزینه کنند. ۴۵ درصد دیگر قصد دارند مجدداً حدود همان مقدار قبلی را خرج کنند، در حالی که ۲۱ درصد باقی‌مانده برنامه دارند هزینه‌های خود را در این فصل کاهش دهند.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود فروش آنلاین خرده‌فروشی در زمان تعطیلات با سرعت بیشتری نسبت به فروش کلی خرده‌فروشی این زمان رشد کند، خرده‌فروشان باید اطمینان حاصل کنند که سایت‌های آنها برای رسیدن به نتیجه مناسب برنامه‌ریزی و طراحی شده‌اند.

پیشنهادهایی که در ادامه می‌آیند، هرچند بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در ایالات متحده و برای تعطیلات کریسمس ارائه شده‌اند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که به شکلی کلی می‌توانند برای هر فروشگاهی و در هر زمانی راهگشا باشند.


دیدن پیش از خرید


یکی از سخت‌ترین بخش‌های خرید آنلاین، ناتوانی در دیدن فیزیکی یک محصول قبل از خرید آن است. برای تجهیز مشتریان به ابزارهایی برای تجربه خرید آنلاین مثبت، خرده‌فروشان لازم است به چند نکته توجه کنند.

اول اینکه برای اطمینان از اینکه مشتری می‌داند چه چیزی دریافت می‌کند، کیفیت تصاویر را بهبود ببخشید. بر اساس نظرسنجی شاخص انرژی مصرف‌کننده و خرده‌فروشی فارستر در اکتبر ۲۰۲۲، از هر پنج مصرف‌کننده آمریکایی یک نفر قصد دارد به جای خرید از فروشگاه حضوری، به شکل آنلاین خرید خود را انجام دهد. بنابراین لازم است برای افزایش اعتماد مشتریان هنگام خرید آنلاین، از تصاویری با وضوح بالا استفاده کنید که شامل تصاویر همه گزینه‌ها در اندازه‌ها یا رنگ‌های موجود است. مقایسه اندازه را به کالاهای رایج اضافه کنید.

به‌علاوه می‌توانید با قابلیت مشاهده اقلام از طریق واقعیت افزوده، وابسته به نوع محصول مثلاً برای لوازم آرایش یا اثاثیه منزل، یک گام به جلو بردارید. افزودن ویدئوها به این ترکیب را نیز امتحان کنید. طبق بررسی فارستر، ۴۴ درصد از بزرگسالان ایالات متحده که در فضاهای آنلاین فعال هستند، می‌گویند که ویدئو محصولات یک ویژگی مهم برای وب‌سایت‌های خرده‌فروشی است.


تقویت سایت با استفاده از نظرات مشتریان


اگر دیگر نمی‌توانید تصاویر را تغییر دهید، بخش بررسی مشتریان خود را تقویت کنید. طبق بررسی فارستر، ۶۶ درصد از بزرگسالان فعال به صورت آنلاین در ایالات متحده فکر می‌کنند که رتبه‌بندی‌ها و نظرات مشتریان ویژگی مهمی است که در سایت خرده‌فروشان وجود دارد.

بخش نظردهی سایت لوازم آرایشی «سفورا» به مشتریان این امکان را می‌دهد تا نظرات را بر اساس معیارهایی مانند امتیازدهی مشتریان، نوع و رنگ پوست، محصول مورد استفاده، محدوده سنی و محتوا (شامل عکس یا ویدئو باشد یا خیر) دسته‌بندی کنند. یکی دیگر از روش‌های ممتاز عبارت است از توانایی جست‌و‌جوی نظرات بر اساس کلمات کلیدی، به‌عنوان مثال «استفاده آسان» یا «مطابق با اندازه».


امکان هدیه‌دادن


بر اساس داده‌های نظرسنجی، ۴۴ درصد از بزرگسالان فعال به صورت آنلاین در ایالات متحده اقلامی را در طول فصل خرید تعطیلات زمستانی ۲۰۲۱ به خانه شخص دیگری ارسال کرده‌اند. چرا؟ برخی از مشتریان این گزینه را برای ارسال هدایا به افرادی که ممکن است در طول تعطیلات آنها را حضوری نبینند، انتخاب می‌کنند.

با اجازه‌دادن به مشتریان برای اضافه‌کردن رسید تحویل هدیه، بسته‌بندی هدیه یا افزودن یادداشت تبریک در سفارش‌های خود، ویژگی‌های هدیه‌دادن را در سایت‌تان بهبود ببخشید. مثلاً مشتریان نرداستورم می‌توانند سفارش‌های شخصی و هدیه‌ای را در یک تسویه‌حساب ثبت کنند. یعنی آنها می‌توانند گزینه‌های تکمیلی متعدد را وارد کرده و بسته‌بندی هدیه یا پیام‌ها را فقط به موارد تعیین‌شده در یک سفارش اضافه کنند.


مشتریان فروشگاه نیز مهم هستند


با توجه به اینکه از هر پنج بزرگسال فعال به صورت آنلاین در ایالات متحده، یک نفر در حال برنامه‌ریزی برای خرید بیشتر از فروشگاه‌ها در فصل تعطیلات ۲۰۲۲ است، به یاد داشته باشید که آنها همچنان از سایت شما نیز استفاده خواهند کرد. در سال ۲۰۲۱، ۳۸ درصد از خرید کل سال خرده‌فروشی آفلاین ایالات متحده تحت تأثیر فروش دیجیتالی قرار گرفت؛ یعنی مشتریان به‌صورت آنلاین درباره محصولات تحقیق می‌کنند، اما آنها را از فروشگاه فیزیکی می‌خرند.

برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان فروشگاه خود به‌صورت آنلاین و برای کمک به بازدید از فروشگاه، موجودی فروشگاه را در دسترس قرار دهید. سه‌چهارم بزرگسالان آنلاین فعال در ایالات متحده فکر می‌کنند در دسترس‌بودن محصول در فروشگاه، یک ویژگی مهم برای خرده‌فروشان در سایت است. ‌علاوه بر این بر اساس نظرسنجی فورستر در اکتبر ۲۰۲۲، یک‌چهارم مشتریان قبل از رفتن به فروشگاه‌ها برای خرید تعطیلات، برنامه‌ریزی می‌کنند تا موجودی حاضر در فروشگاه را به‌صورت آنلاین بررسی کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/9v44
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.