کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

الکسا همچنان ضرر می‌دهد

دستیار صوتی آمازون جواب نداد؟

«الکسا» دستیار صوتی آمازون که زمانی یکی از سریع‌ترین پروژه‌های در حال رشد این شرکت بود، اکنون یکی از محصولاتی است که 10 میلیارد دلار ضرر در سال جاری خواهد داشت.

داده‌های داخلی به‌دست‌آمده توسط اینسایدر نشان می‌دهد که در سه ماهه اول سال جاری، واحد «وردواید دیجیتال» در آمازون که شامل الکسا، دستگاه‌های اکو و پرایم ویدئو (سرویس پخش آن) است، ضرر عملیاتی سه میلیارد دلاری داشته است. دستیار صوتی ایده جف بزوس بود. او از تیم کاری متمرکز روی الکسا حمایت می‌کرد و خود را در توسعه و بررسی کمپین‌های بازاریابی ایمیلی آن مشارکت می‌داد.

هنگامی که الکسا در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد، آمازون قصد داشت از طریق افرادی که از الکسا استفاده می‌کنند فروش داشته باشد، نه لزوماً از طریق افرادی که دستگاه‌های اکو را خریداری می‌کنند که دارای دستیار صوتی الکسا هستند.

اما چهار سال پس از انتشار الکسا، مشتریان از ارسال فایل‌های ضبط‌شده به افراد نامناسب شکایت کردند و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کارمندان آمازون به آنچه مردم در دستگاه‌های خود به الکسا می‌گفتند گوش می‌دادند، مطرح شد. نیویورک تایمز گزارش داد که در سال ۲۰۱۸ الکسا و اکو حدود پنج میلیارد دلار ضرر کردند. در همان سال این شرکت ۱۰ هزار کارمند داشت که روی محصولات الکسا و اکو کار می‌کردند. سه کارمند سابق آمازون قبلاً به اینسایدر گفته بودند استخدام برای آن تیم تا پایان سال ۲۰۱۹ متوقف شد.

در سال ۲۰۱۹ دیوید لیمپ، معاون ارشد دستگاه‌ها و خدمات آمازون، در جلسه‌ای گفت که تعامل و امنیت الکسا برای رسیدن به «سطح بالاتر» باید بهبود یابد. لیمپ در بیانیه‌ای در سال جاری گفت که آمازون مثل همیشه به اکو و الکسا متعهد است و به سرمایه‌گذاری هنگفت در آنها ادامه خواهد داد. لیمپ با تأیید اخراج برخی از کارمندان تیم دستگاه‌ها و خدمات، گفت: «من فوق‌العاده به تیمی که ساخته‌ایم افتخار می‌کنم و دیدن جدایی حتی یک عضو ارزشمند تیم هرگز نتیجه‌ای نیست که ما می‌خواهیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/46jt
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.