کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
دوسالانه چهارم نمایشگاه بستهها شروع به کار کرد
نمایشگاه دیزاین و بستهبندی با حضور کسبوکارهای نوآور صنعت بستهبندی تا ششم اسفند ادامه خواهد داشت
چهارمین دوسالانه نمایشگاه دیزاین و بستهبندی با عنوان بستهها ۲۹ بهمن در فرهنگسرای نیاوران شروع به کار کرد و تا ششم اسفندماه ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه امسال توانسته در عرصه بینالملل هم قدم بگذارد و میزبان طراحانی از ۱۷ کشور دنیا از جمله آمریکا، روسیه، ایتالیا، هنگکنگ، لاروس و ژاپن باشد.
به گفته برگزارکنندگان نمایشگاه «بستهها»، ۵۰۰ اثر از ۱۳۱ طراح برجسته دریافت شده که در نهایت ۲۹۳ طرح پس از تأیید تیم داوری به نمایشگاه راه یافتهاند.

نمایشگاه امسال میزبان آثار برندگان مسابقه
A’ Design Award هم خواهد بود؛ یک مسابقه بزرگ جهانی که در کشورهای مختلف نمایشگاه برگزار میکند، اما تابهامروز در ایران حضور نداشته است.
تیم داوری «بستهها» متشکل از ۹ داور بینالمللی است تا به گفته برگزارکنندگان، نگاه چندجانبه به آثار در مرحله داوری و ارزیابی تقویت شود. در این تیم شش داور از کشورهای ایتالیا، انگلیس، هلند، هند و… حضور دارند که تخصص آنها پکیجینگ دیزاین است. سه داور ایرانی نیز در زمینه خلاقیت، تبلیغات و برندینگ در این تیم حضور دارند.
این نمایشگاه رویدادی مستقل است که توسط استارتاپ بستهها که یک کسبوکار در حوزه بستهبندی است، برگزار میشود. نمایشگاه «بستهها» در روز افتتاحیه مورد استقبال خوبی قرار گرفت. کسبوکارهایی چون دیجیکالا، علیبابا، سرکان، هودیس، پنتر، کامل برچسب، تیغوتا، کوفا و والروس هم از شرکتکنندگان و حامیان این رویداد هستند.

به گفته برگزارکنندگان، دغدغه اصلی این نمایشگاه دیدهشدن و ساختن جایگاه برای دیزاین بستهبندی است. این نمایشگاه میکوشد تا طراحان جوان را مورد حمایت و تشویق قرار دهد تا برای ادامهدادن امید و اشتیاق داشته باشند. آنها میگویند بستهها با گرد هم آوردن طراحان سعی دارد به رشد جمعی و تعامل بین خانواده طراحان بستهبندی منجر شود. این نمایشگاه به تولیدکنندگانی که بهدنبال طراحان خلاق هستند نیز کمک میکند تا بتوانند خلاقیت را چاشنی محصولاتشان کنند.
امسال بخش کسبوکارهای کوچک و استارتاپها نیز به دوسالانه بستهها اضافه شده است. بستهها قصد دارد با حمایت از این بخش کسبوکارهای نوآور حوزه بستهبندی را قادر سازد به دیزاین و تولید این حوزه کمک کنند و بستهبندی محصولات داخلی را بهبود بخشند. یکی از حوزههای مورد توجه بستهها، کسبوکارهای اینترنتی است که به گفته تیم برگزاری این نمایشگاه، چالشهای زیادی دارد. به اعتقاد برگزارکنندگان، بستهبندی در کسبوکارهای اینترنتی اهمیت بسزایی دارد و رابط بین فروشنده و خریدار است. از این رو کسبوکارها با بستهبندیهای خلاقانه میتوانند پیامهای مثبتی به مصرفکنندگان بدهند.


