کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آیا محبوبیت اینستاگرام در خطر است؟

آیا سیاست‌های جدید اینستاگرام به ضرر کسب‌و‌کارهای کوچک تمام می‌شود

کسب‌و‌کارهای کوچک در اینستاگرام یاد می‌گیرند چیزی به نام فروش رایگان وجود ندارد.
اینستاگرام به‌عنوان مکانی افسانه‌ای شناخته می‌شود که مردم عادی با پست‌های رایگان جذاب، علایق و سبک‌ خود را به درآمدهای ثابت و ثروت فوق‌العاده تبدیل می‌کنند، اما تغییرات سال جدید، برخی از کسب‌وکارهای کوچک را ناامید کرده است. آنها می‌گویند پست‌های پولی، همه آنها را به‌عنوان فروشنده، نامرئی می‌کند.

در سال 2010، دو سال قبل از اینکه فیس‌بوک فراگیر شود، کمپین‌هایی برای ایجاد «لایک» و پایگاه طرفداران شروع به ظهور کردند. در آن زمان کسب‌وکارهای کوچک نیز روی برنامه‌هایی برای جمع‌آوری لایک‌ها و ایجاد پایگاهی از طرفداران سرمایه‌گذاری کردند، با این انتظار که آن لایک‌ها کانالی مستقیم برای طرفداران باشند و منجر به فروش شوند، اما آنها متوجه شدند بدون سرمایه‌گذاری روی تبلیغات برای تقویت موقعیت خود در فید اخبار، چنین شانسی ندارند.

بحث در مورد ناتوانی فروشندگان کوچک و اغلب مستقل در رقابت با حضور و قدرت خرید تبلیغات برندهای بزرگ و اینفلوئنسرهای اجتماعی، از سال 2018 در اینستاگرام بالا گرفته است. زیرا نگرانی‌ها در مورد ازدست‌دادن کاربران نوجوان و مهاجرت آنها به پلتفرم‌های رقیب مثل تیک‌تاک و اسنپ‌چت، موجب تمرکز و سرمایه‌گذاری اینستاگرام روی نوجوانان شد.

در اواسط سال 2021، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، جنبه‌هایی از الگوریتم‌های مختلف اینستاگرام را توضیح داد و به «شدو ‌بانینگ» نیز اشاره کرد؛ عمل حذف محتوای خاصی که ممکن است استانداردهای اینستاگرام را نقض کند. این امر می‌تواند منجر به کاهش تعاملات آن پست شود و به فروشندگانی که بودجه کافی برای استفاده از پست‌های حمایت‌شده ندارند، آسیب بزند.

روز دوشنبه 27 دسامبر 2021، فایننشال تایمز گزارش داد که تنظیمات تبلیغاتی به‌روزرسانی‌شده اخیر در اینستاگرام به این معنی است که مشاغل بزرگ می‌توانند دیده‌شدن خود را از طریق تبلیغات پولی افزایش دهند. کسب‌وکارها پست‌های موجود را با هزینه‌ای اندک تبلیغ می‌کنند تا به مخاطبان بیشتری دست یابند. آنها یک پست تبلیغاتی یا یک پست جدید به عنوان تبلیغ ایجاد می‌کنند که به عنوان پست حمایت‌شده شناخته می‌شود.

فایننشال تایمز گفت: «همه مشاغل کوچک نمی‌توانند چنین هزینه‌ای کنند و این تغییرات تأثیر ملموسی بر ترافیک فروش و تعامل اینستاگرام داشته است.» در حالی که اینستاگرام همچنان از نظر تعداد کاربران از رقبای اصلی خود پیشتاز است، مدتی است که نگرانی از دست دادن کاربران نوجوان پردرآمد خود را دارد.

نیویورک تایمز اخیراً گزارش داده است که اینستاگرام با بیش از 3/1 میلیارد کاربر، تیک‌تاک با یک میلیارد کاربر و اسنپ چت با 500 میلیون کاربر، همچنان بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها هستند. اما در نظرسنجی امسال شرکت خدمات مالی پیپر سندلر، 35 درصد از نوجوانان گفته‌اند که پلتفرم مورد علاقه آنها در رسانه‌های اجتماعی اسنپ‌چت است. 30 درصد آنها به تیک‌تاک اشاره کرده‌اند و تنها 22 درصد از اینستاگرام نام برده‌اند.

با وجود شکایت‌های مشاغل کوچک در مورد تغییراتی که بر دیدگاه‌ها، تعامل و فروش تأثیر منفی می‌گذارد، این شرکت همچنان معتقد است که فروشندگان کوچک برای این پلتفرم حیاتی هستند. فایننشال تایمز خاطرنشان کرد: «اینستاگرام می‌گوید کسب‌و‌کارهای کوچک ضربان قلب فیس‌بوک و اینستاگرام هستند. این شرکت اضافه می‌کند که ابزارهای تجاری را که قبلاً فقط در اختیار بزرگ‌ترین شرکت‌ها بود، به دست میلیون‌ها کارآفرین در سراسر جهان داده است و هر ماه بیش از 200 میلیون کسب‌و‌کار در سراسر جهان از خدمات آن استفاده می‌کنند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/u1nn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.