ابرکلاهبردار رمزارزی ایران بازداشت شد!

پرونده‌ای با 18 هزار شاکی و 30 هزار میلیارد تومان کلاهبرداری وارد فاز جدیدی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

حدود دو سال از ماجرای کلاهبرداری سه هزار میلیارد تومانی شرکت آمیتیس می‌گذرد و هنوز این پرونده در جریان است. حالا پلیس تهران از بازداشت یک «ابرکلاهبردار رمزارزی» خبر داده که به نظر می‌رسد این شخص سحر قراگوزلو، رئیس هیئت‌مدیره شرکت آمیتیس است. هرچند هنوز هیچ خبری از اکبر داداشی، متهم اصلی این پرونده سه هزار میلیارد تومانی نیست.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سازمان اطلاعات انتظامی کشور دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «ابرکلاهبردار کثیرالشاکی و متواری که از طریق معاملات صوری در فضای مجازی رمزارزها، صدها میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده و مدت مدیدی تحت تعقیب قرار داشت، در اقدامی اطلاعاتی در تور سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات انتظامی کشور قرار گرفت و نهایتاً طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه با هماهنگی قضایی دستگیر شد.» این اطلاعیه اضافه کرده: «این شخص با قرار وثیقه هزار میلیاردی روانه زندان شد.» هرچند در اطلاعیه پلیس نامی از فرد بازداشتی برده نشده، اما با توجه به جزئیات این اطلاعیه به ‌نظر می‌رسد فرد دستگیرشده سحر قراگوزلو، رئیس هیئت‌مدیره شرکت آمیتیس است.شرکت آمیتیس حدود چهار سال پیش با وعده سوددهی روزی یک درصد، سرمایه‌ جمعی ۱۰ هزار نفر را جمع کرد و توانست حدود سه هزار میلیارد تومان جمع‌آوری کند.

فعالیت شرکت آمیتیس به‌صورت رسمی‌ از دی‌ماه 13۹۷ آغاز شد. این شرکت کلاس‌های آموزشی‌ای درباره ارز دیجیتال به‌صورت رایگان برگزار می‌کرد. طبق گفته حاضران در این کلاس‌ها، اکبر داداشی (متهم اصلی پرونده) به‌عنوان مدرس بیشترین موضوعی که آموزش می‌داده، ساخت اکانت بوده و به حدی کار را ساده جلوه می‌داده که حاضران مرعوب شده و سرمایه‌های خود را به او می‌سپردند.

همچنین داداشی تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران قدیمی ‌را که مبالغ هنگفتی در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بودند، به‌عنوان نماینده خود در شهرهای دیگر تعیین کرد که این افراد از کاسبان قدیمی ‌و شناخته‌شده شهرها محسوب می‌شدند. مدتی پیش حکم بازداشت نمایندگان استانی این شرکت در سطح کشور صادر شد.بر اساس آخرین اطلاعات موجود این پرونده بیش از ۱۸ هزار شاکی دارد که از ۱۰ میلیون تا بیش از ۳۰ میلیارد تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند و حالا حجم مبلغ کلاهبرداری‌شده در این پرونده به سه هزار میلیارد تومان رسیده است. اما حالا با خبر بازداشت رئیس هیئت‌مدیره این شرکت، مسئله جدی همچنان بر سر متهم اصلی این پرونده یعنی اکبر داداشی است که هنوز در زندان نیست. البته داداشی در جریان همین پرونده در بازداشت بود، اما اوایل مرداد ۱۴۰۰ با وثیقه حدود ۸۰ میلیارد تومانی از زندان خارج شد و وعده داد که طی دو ماه پول مردم را تسویه کند، اما این اتفاق نیفتاد.

از مهر ۱۴۰۰، رفت‌و‌آمد داداشی به دادسرا کم و به دادگاه بیشتر می‌شود. او در هر جلسه با موانعی که ایجاد می‌کرد، وقت رسیدگی را عقب می‌انداخت و حتی گفته می‌شود متهم مجدد شروع به جذب سرمایه کرد و با وعده سود روزانه 0.7 درصد مقداری سرمایه از برخی افراد جذب کرد و قصد داشت همان مبالغ را طی فیش‌سازی‌هایی در قالب استرداد سرمایه به مردم و دادگاه ارائه دهد. اما به گفته برخی شکات از آبان سال گذشته متهم از دسترس همه خارج شده و نه به بازپرسی رفته، نه دادگاه و نه تلفن جواب داده و نه کسی او را دیده و نه کسی اکنون می‌داند او کجاست.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pzie
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.