ابوالحسن فیروزآبادی از سمت خود استعفا داد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دبیر شورای عالی فضای مجازی از سمت خود استعفا داد. خبرگزاری تسنیم در خبری اعلام کرده که ابوالحسن فیروزآبادی از سمت خود استعفا داده و قرار است رئیس‌جمهور به زودی درباره این استعفا تصمیم‌گیری و دبیر جدید را معرفی کند.

در چند ماه گذشته خبرهای گوناگونی در مورد تغییر دبیر شورای عالی فضای مجازی منتشر شده بود و حتی گفته شده بود قرار است یکی از روسای دانشگاه‌های صنعتی جایگزین فیروزآبادی در این سمت شود. در این زمینه اسم‌های گوناگونی از جمله رسول جلیلی، رئیس دانشگاه شریف به میان آمد که او این جابه‌جایی را در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر رد کرده بود.

ابوالحسن فیروزآبادی، از سال ۹۴ و با حکم حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین، دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی است. 

نام فیروزآبادی به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم در کنار نام‌های دیگر مطرح شده بود هرچند که همچون دوره‌های گذشته او نتوانست به این سمت برسد. او همچنین برای انتخابات ریاست جمهوری دور سیزدهم نیز کاندید شده بود. 

فیروزآبادی متولد سال ۱۳۴۰ در نجف است از او می‌توان به عنوان یکی از مدیران طرفدار بومی سازی در صنعت ICT یاد کرد. پروژه‌هایی مانند VPN قانونی، طبقه‌بندی دسترسی به اینترنت و تکمیل شبکه ملی اطلاعات از جمله موضوعاتی است که در زمان روی کار آمدن او در شورای عالی فضای مجازی به عنوان دبیر در دستور کار قرار گرفت.

همچنین نامه اخیر او به متا برای قبول سیاست‌های ایران در فضای مجازی و فرصت ۱۰روزه به این شرکت برای معرفی یک نماینده مسئولیت‌پذیر در کشور از دیگر موضوعاتی بود که از طرف او مطرح و حاشیه‌های بی‌پایانی به دنبال داشت.

او سابقه طولانی فعالیت در شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کارنامه کاری خود دارد. مدیر فنی و تحقیقات و توسعه، عضو هیات و رئیس هیات مدیره صنایع الکترونیک زعیم، مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره مدیریت شمص تأمین، رئیس هیئت مدیره تامین تلکام، رئیس هیات مدیره شستا، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله سمت‌های مهمی است که او در دهه‌های پیش بر عهده داشته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/t3eq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.