کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
سیدصدرالدین نورالدینی، مدیر سامانه ملی احراز مشتریان تجارت الکترونیکی در نشست خبری با موضوع «دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو» با مروری بر مقدمه و تاریخچه اتفاقاتی که در زمینه آگهیهای خودرو و پلتفرمهای این حوزه رخ داده، گفت: «با توجه به نقش مهم سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو در بازار خودرو و ثبت روزانه بیش از ۶۰ هزار آگهی در سکوهای بزرگ، شاهد افزایش بیرویه قیمت خودرو از ابتدای سال ۱۳۹۸ بودیم که نحوه این اتفاق، ثبت آگهیهای غیرواقعی با قیمتهای صوری بالا بود.
بنابراین این مسئله در بخشهای مختلف حاکمیت از جمله کارگروه رونق تولید، کمیسیونهای مرکز ملی فضای مجازی و… مطرح شد که سبب برخورد قهری با این موضوع و دستور حذف قیمتها از سکوهای آگهی الکترونیکی شد که در ادامه آن شاهد مهاجرت کاربران به شبکههای اجتماعی بودیم.»
به گفته او، با آسیبشناسی که در این رابطه صورت گرفت، مشخص شد که عدم احراز هویت، احراز صلاحیت کسبوکاری آگهیدهنده، عدم احراز وجود خودرو و عدم کنترل تعداد آگهی منتشرشده در این حوزه به بروز مشکلاتی منجر شده است.
اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار هم در این نشست گفت: «اولین قدم در جهت شفافیت برای احراز اصالت و موجودیت خودرو از طریق وبسرویس بیمه صورت گرفته است، با این حال بهعنوان بخش خصوصی از سایر نهادهایی که در این مسیر و از طریق API و وبسرویسهایی میتوانند در انواع دستهبندیها، اصالت و موجودیت کالا و خدمات ارائهشده در بستر دیوار را بررسی کنند، استقبال میشود. بخش خصوصی برای اینکه بتواند پارامترهایی را در دستهبندیهای مختلف ایجاد کند، نیازمند همکاری و توجه بیشتر از سوی نهادهای حاکمیتی و دولتی است.»