ارتقای فرهنگ سازمانی با پرداختن به مسائل اجتماعی

درباره یکی از بهترین محیط‌های کاری

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رایان هنسان و اندرو لئون، بنیان‌گذاران شرکت دیسپچ (Dispatch) هستند. آن‌ها نیز همچون میلیون‌ها آمریکایی دیگر پس از مرگ جورج فلوید، متأثر شده بودند و کیلومتر‌ها دورتر از جایی که جورج فلوید به قتل رسیده بود، نگران این بودند که 113 کارمندشان درباره این موضوع چه نظری دارند.

به همین دلیل مقدمات یک گفت‌وگوی یک ساعته در زوم را فراهم کردند؛ گفت‌وگویی که به کارمندان آن‌ها این امکان را می‌داد تا تجربیات، احساسات و نظراتشان را درباره تبعیض نژادی به اشتراک بگذارند.

چند ماه پس از این اتفاق، مدیران این شرکت ابتکار عمل جدیدی به نام LEADD را آغاز کردند که برگرفته از حروف اول کلمات رهبری، تعهد، سازمان‌دهی مجدد و توسعه در شرکت دیسپچ است. در این شرکت همچنان مرتبا جلساتی را با حضور کارکنان و کارمندان برگزار می‌‌شود.

هدف بلندمدت این شرکت این است که فرهنگ سازمانی خود را از غیرنژادپرستانه‌ بودن به ضد نژادپرستانه ‌بودن تغییر دهد. به گفته مدیران شرکت، چنین اقداماتی کمک کرده تا تعریف آن‌ها از حمایت و مراقبت از کارکنانشان تغییر پیدا کند و تنها به ساعات کاری محدود نشود.

این شرکت در سال گذشته رتبه ششم را در میان سایر استارتاپ‌های آمریکا از حیث داشتن بهترین محیط کاری و مدیران در مجله فوربز کسب کرد. سایت استیسکا و مجله فوربز، فرهنگ سازمانی 2500 شرکت آمریکایی را که از سال 2011 تأسیس شده بودند، بررسی کردند.

آن‌ها حسن شهرت مدیران سازمان‌ها را ضمن بررسی مقالات، یادداشت‌ها و پست‌های اینترنتی مورد مطالعه قرار داده بودند و از کارکنان آن‌ها به صورت اینترنتی نظرسنجی کرده بودند. آن‌ها در بررسی‌های خود به مسائلی همچون فرهنگ همکاری، تنوع و تعهد کاری تأکید داشتند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/c23p
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.