کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

از تیک‌تاک به متاصفر

مدیر سابق بخش بازی در تیک‌تاک شرکت بلاکچینی متاصفر را راه‌اندازی کرد

«جیسون فانگ» (Jason Fung) که مدیریت بخش بازی در تیک‌تاک را بر عهده داشت، شرکتی با زیرساخت بلاکچین را راه‌اندازی کرده است. هدف این شرکت متصل‌کردن متاورس‌های مختلف به یکدیگر است.

فانگ هم‌اکنون مدیرعامل شرکت متاصفر (Meta0) است. فعالیت این شرکت معطوف به این هدف است که برای توسعه‌دهندگان و طراحان بازی‌ها، ادغام بلاکچین را آسان‌تر کند. شرکت متاصفر این کار را از طریق رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) برچسب سفید (white-label) (به زبان ساده، راه‌حل برچسب سفید ادغام میان رابط‌‌های برنامه‌نویسی را انجام می‌دهد. اگر در موقعیتی، با بیش از یک API سروکار داشته‌ باشیم، راه‌حل برچسب سفید به ادغام میان آنها و یکپارچه‌کردن تجربه کاربر کمک می‌کند) و همچنین راه‌حل‌های متکی بر کیت توسعه نرم‌افزار انجام می‌دهد.

فانگ در ایمیلی برای رسانه بلاک ورکز نوشت: «من تیک‌تاک را ترک کردم؛ چون فرصت خوبی یافتم که برای توسعه‌دهندگان بازی که قصد دارند بازی‌های بلاکچینی بسازند، اما در حال حاضر به زیرساختی تکه‌تکه‌ دسترسی دارند، راه‌حل ارائه دهم.» به نظر فانگ این مشکل در بازار ارزش آن را دارد که برایش راه‌حل ارائه شود. در پروفایل لینکدین فانگ نوشته شده که او در ژوئن 2020 به‌عنوان مدیر بین‌المللی محتوای بازی به خدمات ویدئوی کوتاه تیک‌تاک پیوست. فانگ یکی از اعضای مؤسس تیم بازی در این شرکت بود و در دومین سالی که در تیک‌تاک حضور داشت، در سمت ریاست بین‌المللی راهبرد و عملیات در این واحد فعالیت می‌کرد. این مدیر اجرایی کار خود را با استارتاپ‌های فناورانه در زمینه بازی شروع کرد و کمک کرد که شرکت‌هایی در زمینه ویدئوی آنلاین، پخش زنده و ورزش‌های الکترونیکی فانتزی پایه‌گذاری شوند.او در لینکدین خود نوشته که در سال 2017، 9 ماه در شرکت الکترونیک آرتز (EA) فعالیت کرده و مدیریت طراحی و توسعه همه برنامه‌های ورزشی آسیایی این شرکت، از جمله تولید مسابقات زنده و آنلاین را برعهده داشته است.

فانگ پیش از آنکه به تیک‌تاک بپیوندد، دو سال مدیریت ورزش‌های الکترونیکی بین‌المللی در گروه علی‌بابا را نیز بر عهده داشته است.با وجود آنکه شرکت متاصفر در شرایطی تأسیس شده که فضای بازار رمزارز در تلاطم به سر می‌برد، فانگ گفته که این شرکت قصد دارد تیم خود را تشکیل بدهد و محصولاتی را با برنامه‌های دنیای واقعی (real-world applications) عرضه کند. به نظر فانگ رکود اخیر در بازار رمزارز، فرصتی برای تمرکز بر ساختن است. او گفته که یک سازنده است و بهتر است حواسش با نوسانات بازار پرت نشود.

بعضی از توسعه‌دهندگان بازی‌های سنتی هم اخیراً به دنیای وب 3 وارد شده‌اند. همچنین شرکت بازی وب 3 «ایمیوتیبل» (Immutable)، اخیراً «هنری چو» (Henry Cho) را که مدیر سابق طراحی محصول برای بخش پرداخت فیس‌بوک بود، برای مدیریت طراحی محصول پروتکل استخدام کرده است.«مارک اوبری» نیز که یکی از مدیران اجرایی سابق در شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) بود، قرار است در یازدهم ژوئیه به شرکت بازی‌های بلاکچینی «کاتئون گیمینگ» (Catheon Gaming) بپیوندد و در سمت یکی از مدیران عامل این شرکت فعالیت کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jddb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.