کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

هشدار درباره یک غفلت بحران‌ساز

فناوری اطلاعات زیرساخت اصلی کشور است

یادداشتی از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات\ تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت یکی از گام‌های مهم برای برطرف‌کردن چالش‌های صنعت فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال مرتبط  با آن بوده است. با پیگیری‌های انجام‌شده مشکلات مختلف این حوزه در نهایت در کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت و با همراهی نهادهای صنفی بررسی و حل خواهد شد.

استقبال نسل جدید در دانشگاه‌ها از رشته فناوری اطلاعات نشان می‌دهد که باید نگاه‌ها را در این حوزه تغییر داد و اگر فناوری اطلاعات را زیرساخت اصلی کشور به‌شمار نیاوریم، در آینده دچار بحران می‌شویم. دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه و فرصت‌محوری به این حوزه دارد و حل بسیاری از مشکلات کشور را تنها از طریق فناوری اطلاعات میسر می‌داند.

فعالان صنعت باید در کمیته‌های تخصصی کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت برای ارائه نظرات و ایده‌های خود حضور فعالی داشته باشند. امیدواریم با فعالیت کارگروه اقتصاد دیجیتال بتوانیم موانع کسب‌وکارهای این حوزه را برطرف کنیم و به‌سرعت به قطب اقتصاد دیجیتال منطقه تبدیل شویم. اگر ما به‌درستی عمل کرده و نیروهای ماهر خوبی در این حوزه تربیت کنیم، نباید نگران این موضوع باشیم و می‌توانیم این چالش را به فرصت تبدیل کنیم و ضمن تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کشور، صادرکننده نیروی انسانی ماهر هم باشیم. همچنین باید از زیرساخت‌های ارتباطی برای توسعه اقتصاد روستاها استفاده کرده تا بتوانیم دستاوردها و مزیت‌های روستا را بازاریابی و اقتصاد دیجیتال در روستا را در بستر شبکه ارتباطی فعال کنیم.

توسعه شبکه زیرساخت کشور یک موضوع اساسی و مهم است که بخش خصوصی باید در آن فعالانه مشارکت کند. در این ‌خصوص علاوه بر لایه دسترسی، لایه انتقال که اصل زحمت آن با شرکت مخابرات است هم باید تقویت شود. همه باید تلاش کنیم تا پروژه افزایش ۷۰درصدی ظرفیت شبکه زیرساخت کشور با موفقیت اجرایی شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/crhw
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.