از فروشگاه تا منزل در یک ساعت

اوبر از طرح جدید جسورانه خود رونمایی کرد

عصر گسترش اوبر فرا رسیده است. اوبر، غول فناوری، پس از تشدید محدودیت‌های خود در بخش‌های حمل‌ونقل و مهمان‌پذیری، برنامه‌هایی را برای به دست آوردن بخش‌های جدیدی از بازار طراحی کرده است. این غول فناوری می‌خواهد در همکاری با نرم‌افزار حمل‌ونقل شیپیت و صدها خرده‌فروش استرالیایی، «تحویل یک ساعته» را در سراسر این کشور ارائه دهد.

به گفته این کسب‌و‌کار، این شراکت که اولین در نوع خود است، به خرده‌فروشانی که از نرم‌افزار شیپیت استفاده می‌کنند، این امکان را می‌دهد تا مشتریان‌شان گزینه تحویل با اوبر را هنگام پرداخت انتخاب کنند. دقیقاً مانند مدل اوبر ایتس، قیمت‌ها و زمان تخمینی رسیدن در سبد خرید مشتری قابل مشاهده است و بسته‌ها با استفاده از GPS در پلتفرم ردیابی می‌شوند. مشتریان همچنین می‌توانند پس از ساعات کاری و در تعطیلات آخر هفته، بسته‌های درخواستی را تحویل بگیرند یا تحویل آنها را رزرو کنند.

به نظر می‌رسد گزینه «از فروشگاه تا منزل در یک ساعت» یک گزینه قابل توجه باشد. پیراهنی را که دوست دارید و آن را آنلاین می‌بینید، با چند کلیک می‌خرید و ظرف یک ساعت با اوبر به دست شما می‌رسد.

همه‌گیری کووید-۱۹ صنعت تجارت الکترونیک را به طور قابل توجهی تقویت کرده است و مشتریان به طور فزاینده‌ای به دنبال گزینه حمل‌ونقل فوق سریع هستند. در واقع، شیپیت ادعا می‌کند که طی ۱۲ ماه گذشته، سفارش‌های رزرو شده روی پلتفرم خود را با استفاده از تحویل در همان روز، ۲۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داده است.

پیش‌بینی این روند در گزارش اخیر تحویل آینده در سال ۲۰۲۲ نیز نشان می‌دهد که افزایش سرعت تحویل در پنج سال آینده در راه است. به گفته لوکاس گرونولد، مدیر کل منطقه‌ای خرده‌فروشی اوبر ایتس، سرعت بخشیدن به بازه زمانی تحویل، یکی از راه‌های نگه داشتن پول در بوتیک‌هاست تا بازی را به فروشگاه‌های تماماً آنلاین نبازند.

گرونولد می‌گوید: «این قطعاً به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا با برخی از بازیگران بزرگ‌تر رقابت کنند. همچنین به آنها برتری می‌دهد، زیرا خرده‌فروشان یک فروشگاه حضوری هم دارند. با فعال کردن تحویل لست مایل، خرده‌فروشان ناگهان می‌توانند کارهایی را انجام دهند که برخی از بازیگران بزرگ بین‌المللی قادر به انجامش نیستند. زیرا آنها به مشتری نزدیک هستند و می‌توانند خیلی سریع محصولی را از فروشگاه به درب منزل مشتری ارسال کنند.»

با این حال، این مشارکت جدید نگرانی‌های مشابهی را با آنچه در بخش صنایع غذایی مشاهده می‌شود، ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه اوبر احتمالاً بخشی از سود فروش هر یک از اقلام لباس را می‌خواهد، خرده‌فروشان ممکن است خود را در چنگال هیولای آنلاین بیابند.

علاوه بر این، این مفهوم، ویترین فروشگاه‌ها را به انبارهای کوچکی تبدیل می‌کند که باید سهمی را نه‌تنها برای مشتریان فیزیکی، بلکه کسانی که مشتاقانه در فضای وب منتظرند، در نظر داشته باشد. گرونولد تصدیق می‌کند که در آینده ممکن است این اتفاق بیفتد، اما معتقد است که فعلاً این روش سبب جذب مشتری بیشتر می‌شود که فروشگاه‌ها به دنبال آن هستند.

او می‌گوید: «این روش به اولویت مصرف‌کننده پاسخ می‌دهد و خرده‌فروش‌هایی که به‌سرعت پاسخ می‌دهند، پاداش بزرگی دریافت می‌کنند، زیرا آنها ترجیحات مصرف‌کننده را زود متوجه می‌شوند. اما آنچه هیجان‌انگیز است این است که واقعاً برای خرده‌فروشانی که به آن تمایل دارند، برتری ایجاد می‌کند.

ما داده‌هایی داریم که نشان می‌دهد وقتی به طور ناگهانی گزینه تحویل یک ساعته را در هنگام تسویه‌حساب دارید، سبد خرید شما به میزان قابل توجهی تغییر می‌کند.» نکته مهم این است که خرده‌فروشان استرالیایی در حال حاضر به این گزینه توجه نشان داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.