رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سرمایه‌گذاری آمازون برای لجستیک بهینه

تلاش‌های غول آمریکایی برای دستیابی به کربن صفر ادامه دارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صندوق پیمان آب‌وهوا از سرمایه‌گذاری‌های جدید شرکت‌های Resilient Power، ماشین‌آلات سی‌ام‌سی (CMC Machinery) و اینفینیوم (Infinium) برای توسعه فناوری‌های پایدار در شرکت آمازون که به لجستیک بهینه منجر می‌شود، خبر داده است.


گسترش خودروهای برقی


شرکت آمازون با استفاده از فناوری Resilient Powerاین پتانسیل را دارد که ناوگان دلیوری خودروهای برقی خود را در سال‌های پیش‌ رو گسترش دهد. صندوق پیمان آب‌وهوا اولین دور از سرمایه‌گذاری‌های خود را به این فناوری اختصاص داده‌ و آن را گامی به سوی هدف آمازون در استقرار 100 هزار وسیله نقلیه الکتریکی تا سال 2030 می‌داند.

با استفاده از این فناوری، آمازون اطمینان حاصل می‌کند که خودروها می‌توانند از شارژ الکتریکی بهره‌مند شده و برای پشتیبانی و تحویل بسته‌های پستی به‌سرعت شارژ شوند. این فناوری باعث می‌شود زیرساخت شارژ سریع خودروهای الکتریکی با یک‌دهم اندازه و زمان نصب فناوری شارژ خودروهای الکتریکی سنتی فراهم شده و ناوگان قادر به شارژ همزمان 24 خودرو بدون نیاز به ارتقای شبکه توزیع گران‌قیمت باشد.


طراحی و تولید جعبه‌هایی متناسب با سفارش


استـــفاده آمــازون از فناوری تولید CMC Machinery باعث شده این شرکت از جعبه‌هایی متناسب با ابعاد بسته سفارش داده‌شده استفاده کند. پیش‌بینی آمازون تا پایان سال 2022 این است که این فناوری بتواند حجم هر جعبه را به طور متوسط تا 24 درصد کاهش دهد. به همین ترتیب پیش‌بینی می‌شود این فناوری تا پایان این سال، استفاده از حدود یک میلیارد محافظ بادی پلاستیکی را کاهش دهد.

با این فناوری، امکان طراحی و تولید بسته‌بندی‌هایی با اندازه‌های دقیق به وجود می‌آید که نیاز به بسته‌بندی‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف را از بین می‌برد و در عین حال از بسته‌ها هنگام حمل‌ونقل محافظت می‌کند.


ارسال بسته‌های آمازون با سوخت سبز


دسته جدیدی از سوخت‌ها این پتانسیل را دارند که تلاش‌های آمازون را برای ارسال به شبکه جدید حمل‌ونقل ارسال بسته‌های پستی تسهیل کنند. سوخت‌های الکتریکی جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی مرسوم نظیر دیزل و سوخت جت هستند.

این سوخت‌ها دارای کربن بسیار کمی هستند (کربن صفر خالص) که می‌تواند در حمل‌ونقل هوایی، دریایی و ناوگان کامیون‌های سنگین استفاده شود. فناوری اینفینیوم از انرژی تجدیدپذیر برای تولید هیدروژن سبز استفاده می‌کند. با این تغییرات، شاهد کاهش 300 هزار تنی دی‌اکسید کربن در جو خواهیم بود که به‌تنهایی معادل کاشت حدود پنج میلیون نهال درخت است که به طور میانگین رشد هر کدام حدود ده سال به طول می‌انجامد.

با اضافه‌شدن این شرکت‌ها، صندوق جهانی آب‌وهوا در 11 کسب‌وکار مختلف سرمایه‌گذاری کرده ‌است که همه محصولات و خدمات، پیشگام برای تسهیل جهان در گذار به اقتصاد کم‌کربن هستند. صندوق پیمان آب‌وهوا با دو میلیارد دلار سرمایه شرکت آمازون در سال 2020 به منظور سرمایه‌گذاری روی محصولات، خدمات و فناوری‌هایی که به حفاظت از زمین می‌پردازند، کار خود را شروع کرد. این برنامه روی شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که محصولات و راه‌حل‌های آنها اقتصاد کم‌کربن را تسهیل می‌کند.


نسل جدید هواپیما در لجستیک آمازون


مجموعه‌ای از ابزارهای پیچیده به انتقال سریع و کارآمد سفارش‌های مشتریان کمک می‌کند و فناوری‌های پشت آن به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. آمازون در راستای توسعه راه‌های جدید دلیوری، در حال تکمیل و توسعه نسل جدید ربات‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین برای ارسال مستقیم بسته‌های پستی به دست مشتریان است.

در سال 2021 شرکت آمازون برای توزیع حدود 45 میلیون بسته پستی به مشتریان خود در انگلیس از وسایل نقلیه با آلایندگی صفر، از جمله بیش از هزار ون برقی، دوچرخه باری، اسکوترهای الکترونیکی و واکر استفاده کرده است. ‌

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hfff
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.