استراتژی‌های موفقیت در اینستاگرام

مزایا و معایب یک پلتفرم به روایت فوربس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجله فوربس به‌تازگی بخشی از استراتژی‌های اینستاگرام را روایت کرده که می‌تواند در موفقیت برندها در قالب این پلتفرم هم مؤثر باشد. طبق روایت این نشریه، اینستاگرام به‌تازگی امکانی را برای تبلیغات ایجاد کرده که به برندها اجازه می‌دهد تبلیغ برند خود را در این پلتفرم انجام دهند. این، آخرین تغییراتی است که از سوی اینستاگرام ارائه شده و به‌خوبی تلاش این پلتفرم را برای تبدیل شدن به قطب تجارت در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد.
البته جای تعجبی ندارد که اینستاگرام هم در کنار دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در تلاش برای رسیدن به سهم بیشتری از این تجارت در شبکه‌های اجتماعی باشد. در ابتدای سال جاری میلادی گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد تجارت در شبکه‌های اجتماعی در این سال به حدود 36 میلیارد دلار خواهد رسید و اینستاگرام و پینترست در صدر شبکه‌هایی هستند که تجربه‌های تجارت در شبکه‌های اجتماعی را بیشتر از دیگر شبکه‌ها درک می‌کنند.
اینستاگرام هم در همین رابطه با هدایت تمرکز خود از عکس‌های صرف به ویدئوها و خالقان محتواهای مربوطه، انقلابی را در پلتفرم خود ایجاد کرده است. نکته خوب این اتفاق اینجاست که کاربران هم از این تغییرات راضی هستند. طبق اطلاعات منتشرشده از سوی اینستاگرام، 90 درصد کاربران اینستاگرام دست‌کم یک حساب کاربری تجاری را دنبال می‌کنند. فیس‌بوک هم یک نظرسنجی از کاربران خود داشته که نشان می‌دهد دو‌سوم افرادی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند، از برقراری ارتباط با برندها به واسطه همین پلتفرم گفته‌اند. به همین خاطر است که اگر کسب‌وکاری قصد شدت بخشیدن به خریدهای الکترونیکی خود را دارد، اینستاگرام بهترین گزینه برای یک استراتژی در شبکه‌های اجتماعی است. این پلتفرم گزینه‌های مختلفی را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد تا از طریق آن با کاربران خود در ارتباط باشند. در ادامه به برخی ویژگی‌های تجارت در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم که اینستاگرام به‌تازگی از آن صحبت کرده است.

اولین بخش، تبلیغات فروشگاهی اینستاگرام است. این امکان که در سال 2020 راه اندازی شد، به صورت صددرصدی بر تجربه خرید متمرکز است و فرصتی را برای کاربران فراهم کرده تا به‌راحتی به کالای مربوطه دسترسی داشته باشند. دومین بخش تبلیغات اینستاگرام در قسمت ریلز است. در سال 2020 بود که اینستاگرام بخش ریلز خود را معرفی کرد که تنوع بسیاری را در ساخت این نوع ویدئوها در اختیار کاربران قرار می‌داد. کمتر از یک سال بعد هم تبلیغات این بخش از اینستاگرام فعال شد. این قابلیت، امکان ارائه ویدئوهای تمام‌صفحه را به برندها می‌داد تا در 30 ثانیه محصول خود را معرفی کنند.

یک قابلیت دیگر اینستاگرام این بود که به کاربران این امکان را می‌داد تا بدون خارج شدن از این اپلیکیشن، خرید خود را نهایی کنند. هرچند که در ابتدا این ویژگی برای برخی برندهای محدود ممکن بود، اما به‌مرور برای دیگر برندها هم توسعه یافت. با وجود تمام موارد ذکرشده در این مقاله، هنوز هم قابلیت‌های بسیار دیگری وجود دارد که برندها می‌توانند از آن برای ارتباط بهتر با مشتری استفاده کنند. با این حال، این نکته را هم باید در نظر داشت که هزینه تبلیغات در اینستاگرام و فیس‌بوک در سه ماهه دوم سال جاری حدود 50 درصد افزایش داشته که این مسئله تنها یکی از چالش‌های برندها با کاربران در این پلتفرم است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/sh9e
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.