کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
جستوجویی سریع و دمدستی با موضوع «مشکلات کیف پول آپ» داشته باشید، به گزارش کوتاهی میرسید که روایت کاربران در توییتر از ناهماهنگی میان کیف پول آپ و اسنپ است.
پولی که میان زمین و هوا معلق مانده و معلوم نیست بالاخره به حساب راننده واریز میشود یا به حساب مسافر برمیگردد و پشتیبانی اسنپ هم عملا نمیتواند کمک مؤثری داشته باشد و همهچیز را به 24، 48 یا 72 ساعت آینده موکول میکند. اما مسئله پولهای معلق و درگیری میان راننده و مسافر، تنها مشکل کاربران این اپلیکیشن با ارتباط آپ و اسنپ نیست.
وقتی محصول موجود نیست
اشتباه متداول اپها و پلتفرمها اعلام نکردن عدم موجودی است. کسانی که در خریدهای اینترنتی ید طولایی دارند، احتمال قریب به یقین حداقل یکبار این مسئله را تجربه کردهاند؛ چیزی را سفارش میدهید، هزینهاش را پرداخت میکنید و مدتی بعد از طرف پشتیبانی با شما تماس میگیرند و میگویند چیزی که سفارش داده بودید، موجود نیست.
در بیشتر مواقع گزینه بازگرداندن پول شما روی میز است و بسته به اینکه کسبوکار آنلاینی که از آن خرید کردهاید چه حجمی از بازار را پوشش میدهد، ممکن است این عمل بین دو، سه ساعت تا دو، سه روز زمان ببرد.
آن دسته از کسبوکارهای کوچکتر که دغدغه جذب مخاطب در آنها پررنگتر است و سرشان خلوتتر، معمولا خوشقولتر هستند، اما وضعیت در مورد کسبوکارهای بزرگتر تا حدودی متفاوت است و شما به خاطر اشتباه کسبوکار آنلاین در ارائه خدمت متضرر میشوید و ناچارید برای دریافت پول خود چند روز صبر کنید.
تلخی چنین تجربهای البته میتواند بهسادگی با اهدای یک کد تخفیف به کاربر یا اعطای امتیازهای کوچک از بین برود، ولی این راهی است که فعلا به نظر نمیرسد کسبوکارهای فروش آنلاین به شکلی جدی به دنبال آن باشند.
راه دیگری که برخی از این پلتفرمها در پیش میگیرند، تبدیل سریع پول به اعتبار در حساب کاربری است تا بتوانید دوباره از همان مجرا خرید کنید؛ کاری که اسنپفود تقریبا از همان ابتدا انجام داده است و اگر غذایی که شما سفارش دادهاید به هر دلیلی در دسترس نباشد، معمولا با فاصله زمانی اندکی آن مبلغ به حساب کاربریتان برگشت داده میشود؛ حساب کاربری شما در اسنپفود در اصل کیف پول آپ است.
اما اگر پشیمان شدهاید و دیگر نمیخواهید از این اپ برای سفارش غذا استفاده کنید و تقاضای بازگشت پول به حساب بانکیتان را دارید، چه باید بکنید؟ پشتیبانی اسنپفود به شما میگوید این کار 72 ساعت زمان میبرد و یک پیشنهاد جایگزین میدهد: اگر درجا این پول را میخواهید، از اپلیکیشن آپ استفاده کنید و مبلغی را که در کیف پولتان ذخیره شده، به حساب بانکی خود منتقل کنید.
ضعف شفافیت
کاربر اسنپفود با نیت بازگشت آنی پولش به سراغ اپلیکیشن آپ میرود و آن را نصب میکند. اما در همان قدم اول با مسئلهای مواجه میشود که پیش از آن، کسی در موردش به او هشدار نداده بود؛ برای اینکه به این قابلیت آپ، یعنی انتقال از کیف پول به حساب بانکی، دسترسی پیدا کنید، باید پنج هزار تومان بپردازید.
البته این مبلغ جدای از 500 تومانی است که بعدا به عنوان کارمزد انتقال وجه از حسابتان کم میشود. اما نهایتا با وجود عبور از تمامی مراحل، متوجه میشوید در این روش نیز پول ظرف چند ساعت آینده به حساب شما واریز خواهد شد و خبری از انتقال آنی وجه نیست.
به این صورت، کیف پولی که قرار بوده نقش تسهیلگر رابطه اسنپفود و کاربر را بازی کند، خود تبدیل به یک عامل نارضایتی میشود. نارضایتیای که تنها با آگاهسازی کاربر از مسیری که در پیش دارد، تا حد زیادی رفع خواهد شد.
سلام من روزجمعه غروب اسنپ گرفتم وقتی به مقصد رسیدم از طریق اپ هزینه روپرداخت کردم و رسید برام اومد ولی راننده اظهار داشت که هزینه پرداخت نشده وباپشتیبانی تماس گرفت خانمی صحبت کردند وگفتن پول ۷۲ ساعت دیگه به شما عودت داده میشود ولی متاسفانه بیشتراز هفتاد ودوساعت شد وپول به حسابم برگشت نخورد ودرواقع دوهزینه از من کسر شد من که راضی نیستم
برید سایت اتحادیه کسب و کار های مجازی شکایت کنید
یک روزه مجبورند برگردونن به سحسابتون بدون نیاز به آپ
سلام والا بنده ازاسنپ فود خرید کردم و از کیف پولم کم کرد ولی سفارشی ثبت نکرد.با پیگیری ها بالاخره هی بازگشت میدیم میدیم بعد از هفت روز فک کنم بازگشت دادند.یعنی عملا ….متاسفم واسه این سیستم ضعیف و الکی