کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ایجاد تعادل میان کار و زندگی

شرایط جدید کاری در جهان

به کارمندان یاهو در ژاپن گفته شده که می‌توانند به جای بازگشت به دفتر، از هر نقطه‌ای از کشور کار کنند و در صورت لزوم با هواپیما رفت‌وآمد کنند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده که این قانون از اول آوریل اعمال می‌شود و حدود هشت هزار کارمند از این تغییر بهره‌مند خواهند شد. سیاست کاری انعطاف‌پذیر جدید همچنین به کارمندان اجازه می‌دهد تا با هواپیما رفت‌وآمد کنند؛ گزینه‌ای که قبلاً در دسترس کارگران نبود.

«کنتارو کاوابه»، رئیس یاهو گفت که بیش از 90 درصد کارمندان در حال حاضر از راه دور کار می‌کنند و عملکرد آنها در خانه حفظ شده یا بهبود یافته است. ما به کارمندان یاهو اجازه می‌دهیم در هر کجای ژاپن زندگی کنند. البته ما مزایای دفتر را انکار نمی‌کنیم، شما می‌توانید در صورت نیاز پرواز کنید.

قبل از همه‌گیری، یاهو به کارمندان خود اجازه کار خانگی انعطاف‌پذیر را داده، اما تعداد روزهای دورکاری را به پنج روز در ماه محدود کرده بود. اکنون یاهو سقف را برداشته و بودجه ایاب‌وذهاب 950 پوندی (1300 دلار) در ماه برای هر کارگر تعیین کرده است. این تصمیم با فرهنگ ژاپنی که قبل از همه‌گیری کارمندان را به حضور در دفتر تشویق و به ساعات طولانی کار افتخار می‌کرد، کاملاً در تضاد است.

هفته گذشته پاناسونیک اعلام کرد برای تشویق کارمندانش در راستای حفظ بهتر تعادل کار و زندگی، پیشنهاد چهار روز کار در هفته را مطرح کرده است. «یوکی کوسومی»، مدیر اجرایی گفت: «مسئولیت ما ایجاد تعادل ایده‌آل بین سبک کار و سبک زندگی برای سرمایه انسانی متفاوت فعلی است.» شرکت‌های فناوری در سراسر جهان تلاش کرده‌اند تا با ارائه هفته‌ای کوتاه‌تر، کارگران را جذب کنند.

در دسامبر 2020، شرکت کالاهای مصرفی یونیلور، آزمایشی یک‌ساله از یک هفته کاری کوتاه را برای کارمندان خود در نیوزیلند آغاز کرد. در نوامبر 2021، کارکنان بانک اتم با همان حقوق به یک هفته کاری چهارروزه منتقل شدند تا شادتر و سالم‌تر باشند. مایکروسافت ژاپن ادعا کرد در سال 2019 یک هفته چهارروزه را با دستمزد کامل آزمایش کرد و فروشش تقریباً 40 درصد افزایش یافت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/n7vy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.