ایرلند و نوآوری در سلامت

105 میلیارد یورو صادرات

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دکتر سینید کوگ، رئیس بخش Ibec و مدیر فناوری و مهندسی پزشکی، گفت: «در ایرلند بخش‌های بیوفارما، پزشکی و سلامت دیجیتال به دلیل جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی با بیش از 700 شرکت فعال در سراسر کشور و استخدام حدود 84 هزار نفر، مشهور هستند و با صادرات بیش از 105 میلیارد یورو در سال، تأثیری جهانی بر جای می‌گذارند.

انتظار می‌رود که بخش علوم زیستی به‌تنهایی تا سال 2025 به ارزش730 میلیارد یورو برسد و بخش سلامت دیجیتال بین سال‌های 2021 و 2027 بیش از 4/17 درصد رشد کند و به ارزش 426 میلیارد یورو دست یابد. ما به یک استراتژی و انجمن ملی نیاز داریم تا هماهنگی بیشتری را در کل اکوسیستم ایجاد کنیم و درک درستی از پتانسیل این بخش داشته باشیم.» او معتقد است همگرایی بین صنایع در حال افزایش است و کسب‌و‌کارها با استفاده از متخصصان منحصربه‌فرد خود برای استفاده از فرصت‌های نوآوری و رشد با یکدیگر شریک می‌شوند.

وی افزود: «برای حفظ جایگاه رقابتی که به‌سختی به دست آورده‌ایم و پیشی‌گرفتن از تغییردهندگان بازی جهانی، تقاضاهای در حال تغییر در بخش مراقبت‌های بهداشتی، فناوری‌های جدید و تغییرات سیاسی-اجتماعی، به سیاست‌های صنعتی درست نیاز داریم.»

کوگ می‌گوید در حالی که صنعت فناوری سلامت اروپا در حال رشد است، نمی‌تواند به اندازه آسیا یا ایالات متحده رشد کند و اگر کشورهای این قاره نتوانند سرعت رشد خود را حفظ کنند، خطر شکست در بازار جهانی در کمین آنهاست. وی علت این موضوع را جمعیت پراکنده این قاره و به تبع آن، اکوسیستم استارتاپی غیرمتمرکز می‌داند و معتقد است مقررات یکی از بزرگ‌ترین موانع برای فناوری‌های نوظهور حوزه سلامت است. وی می‌افزاید: «ما خواستار یک استراتژی ملی فناوری در زمینه بهداشت و علوم زیستی هستیم که تضمین کند. هماهنگی بیشتر منابع دولتی برای هدایت نوآوری، حمایت از مشارکت مؤثر و تقویت همکاری برای بالقوه کردن پتانسیل‌ها و غلبه بر چالش‌ها، مورد نیاز است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/mfqt
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.