اینفلوئنسرهای ما و اینفلوئنسرهای آنها

درباره آکادمی بیت‌کوین جک دورسی و جی ‌زی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر و جی زی، رپر مشهور آمریکایی می‌خواهند آکادمی آموزش رایگان بیت‌کوین راه‌اندازی کنند. این دو می‌خواهند به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مجتمع مسکونی مارسی آموزش‌های سواد مالی با تمرکز بر بیت‌کوین بدهند و خودشان هدف از این کار را کمک به افراد برای دستیابی به استقلال مالی اعلام کرده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد اکنون در سال ۲۰۲۲، بیش از ۶۳ میلیون آمریکایی به خدمات بانکی دسترسی ندارند و برخی معتقدند در این شرایط، رمزارزها می‌توانند به توانمندسازی اقتصادی این افراد کمک کنند. آمارها نشان می‌دهد درصد بالاتری از رنگین‌پوستان آمریکایی نسبت به سفیدپوستان رمزارز دارند؛ تئوری‌ای که جک دورسی هم به آن معتقد است و می‌گوید ابزارهای قدرتمندی مانند بیت‌کوین می‌توانند به توانمندی مالی مردم کمک کنند.

با وجود قدرتی که رمزارزها در استقلال مالی افراد دارند، این ابزارها همچون شمشیر دولبه‌ای هستند که بدون آموزش صحیح خطرات‌شان بیشتر از منافع‌شان است. جک دورسی و جی زی حالا با راه‌اندازی این آکادمی می‌خواهند بخشی از جامعه آمریکایی را که درصد بالایی از آنها رنگین‌پوست و دارای درآمد پایین هستند، به ابزار رمزارزها مجهز کنند.

حالا با رسانه‌ای‌شدن برنامه این دو اینفلوئنسر برای آموزش سواد مالی با تمرکز بر بیت‌کوین، عکس‌العمل‌های مختلفی به این اقدام شده است. برخی از آن حمایت کرده‌اند و برخی دیگر با انتقاد به اینکه این آکادمی نمایشی بیش نیست، آن را نقد کرده‌اند.

منتقدان می‌گویند نوسانات شدید رمزارزها و افزایش کلاهبرداری در آن می‌تواند افرادی را که در این دوره آموزش می‌بینند، وارد دنیای خطرناکی کند. منتقدان می‌گویند اگر از ساکنان این مجتمع سؤال کنید، هیچ کدام‌شان موضوع سواد مالی و آموزش درباره بیت‌کوین را به‌عنوان اولویت اول‌شان نام نمی‌برند.

مجتمع مسکونی عمومی مارسی که شهرداری نیویورک آن را در سال ۱۹۴۹ در بروکلین ساخته، اکنون شامل ۱۷۰۰ آپارتمان با ۴۲۰۰ نفر ساکن است و جایی است که جی زی در آن بزرگ شده است.

با این حال حامیان آکادمی بیت‌کوین معتقدند رمزارزها دریچه‌ای جدید به روی مردم باز کرده‌اند و محبوبیت آنها به‌سرعت در حال افزایش است. اگر مردم در این زمینه آموزش درست نبینند و بدون آموزش وارد آن شوند، سرمایه‌هایشان را از دست می‌دهند.

گذشته از این، امروز با محبوبیت رمزارزها، فناوری‌های پشت آن همچون بلاکچین هم طرفداران زیادی پیدا کرده که حتی افرادی بدون مهارت فنی به یادگیری این فناوری‌ها علاقه‌مند شده‌اند و آموزش آن می‌تواند به توانمندسازی نیروی کار منجر شود.

جی زی، رپر ۵۲ساله آمریکایی که تاکنون موفق به دریافت ۲۱ جایزه گرمی شده، یکی از رکوردداران فروش در دنیای موسیقی است و قطاری از افتخارات را به‌دنبال خود می‌کشد. جک دورسی هم که در راه‌اندازی توییتر و بلاک (اسکوئر سابق) نقش داشته و تجربه مدیرعاملی این دو شرکت را دارد، در دنیای فناوری چهره شناخته‌شده‌ای است.

حالا که این دو اینفلوئنسر درباره آموزش مردم احساس مسئولیت و برای آن هزینه می‌کنند، جای درس برای ما و اینفلوئنسرهایمان دارد که در چند ماه گذشته برخی از آنها تبلیغ کوین‌های اسکم را انجام دادند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/prkc
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.